Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/119
Назва: Реалізація адаптивної навчальної технології при формуванні англомовної компетентності майбутніх моряків
Інші назви: Implementation of adaptive learning technology in the formation of the english competence of future seamen
Автори: Волошинов, С.А.
Voloshynov, S.A.
Ключові слова: компетентнісний підхід
адаптивні технології
LMS MOODLE
майбутні моряки
англомовна компетентність
дистанційний курс
competency approach
 adaptive learning technology
English competence
distance course
Дата публікації: вер-2018
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Бібліографічний опис: Волошинов С.А. Реалізація адаптивної навчальної технології при формуванні англомовної компетентності майбутніх моряків / С.А. Волошинов // Молодь і ринок щомісячний науково-педагогічний журнал – Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2018. №9(164) – С. 61 – 65. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.137837
Серія/номер: УДК 370+378.14:656.61.052;
Короткий огляд (реферат): У статті проведено аналіз засад використання LMS MOODLE як інструментарію реалізації адаптивної навчальної технології при формуванні англомовної компетентності майбутніх моряків. Описані компоненти (мотиваційно-діяльнісний, програмно-цільовий, інформаційно-діяльнісний, комунікаційний, контрольнооцінювальний та технологічний) та запропонована модель дистанційного курсу. Зазначено, що адаптивне середовище навчального курсу дозволяє підібрати навчальний контент, завдання, критерії аналізу у процесі навчання. Вони не є статичними та можуть бути змінені відповідно до індивідуальних особливостей студентів. Modern trends of the development of professional marine education require the individualization of the educational process, which is the development of pedagogical adaptive learning technologies. The article analyzes the principles of using LMS MOODLE as a tool for the implementation of adaptive learning technology in shaping the English competence of future seamen. It is noted that the adaptive environment of the training course allows choosing the educational content, tasks, and criteria of analysis in the process of learning. They are not static and can be changed according to the individual characteristics of the students. The described components (motivationalactivity, program-target, informative-activity, communication, control-assessment and technological) and the proposed model of the distance course “English language” are presented. The course contains the following information resources: web pages, e-books, directories, links, files, presentations. The features of the tutor’s activity in the distance course, which has an opportunity to update the training materials, to check the control tasks, to provide the students with the necessary information, to control the process of training, is described in the course. The students enrolled in the course can use all teaching materials (including lecture materials) for self-study and communication (forum, chat, messaging). The course structuring is carried out by division of topics in the methodological complex. A gradual system of knowledge, skills and abilities of each module, consisting of Review activities, Stop and Check and Progress test, included in the assessment system, has been developed. The adaptive environment of the training course allows you to select the training content, the tasks, and the criteria for analysis in the learning process. They are not static and can be changed according to the individual characteristics of the students. The formation of English competence based on the distance learning course in the Moodle system, which includes adaptive learning technologies, ensures the democratization of the educational process of its subjects and broadens the range of foreign language communication.
Опис: Категорія В
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/119
ISSN: 2308-4634
Розташовується у зібраннях:Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Voloshynov_Implementation.pdf308.63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.