Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/729
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Волошинов, С.А. | - |
dc.contributor.author | Voloshynov, S.A. | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-04T10:59:55Z | - |
dc.date.available | 2020-03-04T10:59:55Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Волошинов С.А Аналіз сучасних моделей професійної підготовки майбутніх морських фахівців в україні / С.А. Волошинов // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. - Вип 6 (329). - Луганськ : ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2019. - С. 6 - 13. DOI: 10.12958/2227-2844-2019-6(329)-2-5-13 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2227-2844 | - |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/729 | - |
dc.description | Категорія В | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті у хронологічному порядку проаналізовано дослідження українських вчених щодо розробки моделей професійної підготовки майбутніх морських фахівців. Виділено такі сучасні моделі: формування професійної компетентності майбутніх судноводіїв у процесі вивчення фахових дисциплін, професійної підготовки осіб рядового складу в процесі формування їх професійно важливих якостей, формування іншомовного професійного діалогічного мовлення майбутніх судноводіїв, професійної підготовки кваліфікованих робітників морського профілю на виробництві, фахівців річкового та морського транспорту, формування соціокультурної компетентності майбутніх судноводіїв міжнародних рейсів у процесі вивчення соціальногуманітарних дисциплін, формування професійної компетентності майбутніх суднових механіків засобами інтеграції природничих і загальнотехнічних дисциплін. Зроблено висновок про відсутність універсальної моделі професійної підготовки морських фахівців в Україні. В статье в хронологическом порядке проанализированы исследования украинских ученых по разработке моделей профессиональной подготовки будущих морских специалистов. Выделены следующие современные модели: формирования профессиональной компетентности будущих судоводителей в процессе изучения специальных дисциплин, профессиональной подготовки лиц рядового состава в процессе формирования их профессионально важных качеств, формирования иноязычной профессиональной диалогической речи будущих судоводителей, профессиональной подготовки квалифицированных рабочих морского профиля на производстве, специалистов речного и морского транспорта, формирования социокультурной компетентности будущих судоводителей международных рейсов в процессе изучения социально-гуманитарных дисциплин, формирования профессиональной компетентности будущих судовых механиков средствами интеграции естественных и общетехнических дисциплин. Сделан вывод об отсутствии универсальной модели профессиональной подготовки морских специалистов в Украине. In the article, the following modern models on the basis of the analysis of Ukrainian scientists' researches on the development of models of future maritime specialists' professional trainingare highlighted: formation of professional competence of future navigators in the process of professional disciplines study, professional training of ratings in the process of forming their professionally important qualities,f ormation of foreign-speaking professional dialogical speech of future navigators, professional training of skilled workers of the maritime industrial profile, specialists of river and maritime transport, formation of socio-cultural competence of future international voyages' navigators in the process of studying social and humanitarian disciplines, formation of professional competence of ship engineers by means of integration natural and general technical disciplines. The author highlights the positive features in the analyzed models: development on the basis of systemic, personal, differentiated, communicative, cognitive and competence approaches; focus on international standards and integration into the global community and the global maritime industry; substantiation of pedagogical conditions that ensure the effectiveness of various aspects of the process of professional training of future maritime specialists; emphasis on monitoring the training process. It is concluded that there is no universal model of professional training of maritime specialists in Ukraine. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ЛНУ імені Тараса Шевченка | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК:378.091(477):656.6; | - |
dc.subject | модель професійної підготовки | uk_UA |
dc.subject | морські фахівці | uk_UA |
dc.subject | вища морська освіта | uk_UA |
dc.subject | модель профессиональной подготовки | uk_UA |
dc.subject | морские специалисты | uk_UA |
dc.subject | высшее морское образование | uk_UA |
dc.subject | model of professional training | uk_UA |
dc.subject | maritime specialists | uk_UA |
dc.subject | higher maritime education | uk_UA |
dc.title | Аналіз сучасних моделей професійної підготовки майбутніх морських фахівців в україні | uk_UA |
dc.title.alternative | Анализ современных моделей профессиональной подготовки будущих морских специалистов в Украине | uk_UA |
dc.title.alternative | Analysis of Current Models of Future Maritime Specialists' Professional Training in Ukraine | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Voloshynov_analysis.pdf | 222.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.