Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/362
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Токарєва, О.В. | - |
dc.contributor.author | Токарева, О.В. | - |
dc.contributor.author | Tokarieva, O.V. | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-08T10:24:45Z | - |
dc.date.available | 2019-11-08T10:24:45Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Токарева О.В. Діалогічна взаємодія як основа формування діалогічної культури майбутніх фахівців морської галузі // Збірник наукових праць «Педагогічний альманах». Випуск № 33.– Херсон: видавництво КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. – С. 198204. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/362 | - |
dc.description | Категорія В | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті взаємодія розглядається як організація цідеспрямованої професійної діяльності між її учасниками, що складається з таких компонентів: діючий учасник, потреба в активізації поведінки, мета діяльності, метод діяльності, інший учасник, на якого спрямовано дію, результат діяльності. У процесі діалогічної взаємодії створюється спільний для суб’єктів комунікативний простір, який сприяє набуттю комунікативних знань. Серед чинників, що визначають і впливають на успішність взаємодії під час виробничого процесу, виділяють мовлення як форму спілкування людей, основу формування переконань. Організація діалогічної взаємодії є головною умовою формування діалогічної культури – багатовимірного процесу суб’єкт-суб’єктної взаємодії. В статье взаимодействие рассматривается как организация целенаправленной профессиональной деятельности между ее участниками, состоит из следующих компонентов: действующий участник, потребность в активизации поведения, цель деятельности, метод деятельности, другой участник, на которого направлено действие, результат деятельности. В процессе диалогического взаимодействия создается общее для субъектов коммуникативное пространство, которое способствует приобретению коммуникативных знаний. Среди факторов, определяющих и влияющих на успешность взаимодействия во время производственного процесса, выделяют речь как форму общения людей, основу формирования убеждений. Организация диалогического взаимодействия выступает главным условием формирования диалогической культуры – многомерного процесса субъект-субъектного взаимодействия. In the article interaction is seen as the organization of purposeful professional activities among its members, consisting of the following components: active participant need for more active behavior of the target, the method of, the other party, which is directed to action, results. During the dialogic interaction communicative space creates common for business that facilitates the acquisition of knowledge communication. Dialogue is defined as the interaction position, the mechanism of consciousness, personal growth. Among the factors that determine the success and influence of interaction during the production process, broadcasting allocates as a form of communication between people, based on the formation of opinion. The need for agility, mobility and the need for fruitful cooperation in the sphere of professional activity determine the priority of dialogue in professional communication as part of the profession. Therefore, dialogic culture can be seen as a fundamental characteristic of a professional activity, especially in the marine sphere due to the conditions of the cooperation. High level dialogic culture is an adequate reflection of subject-subjective nature of professional activity. Steps to creating a culture of dialogue is entirely dependent on dialogical, language, speech, communicative and cultural needs of the people engaged in the process. Consequently, the organization dialogic interaction is the main condition for the formation of dialogic culture – multidimensional process subject-subject interaction. This approach identifies ways to further research the components of the studied process. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК: УДК 378.147:[81’271:656.61]; | - |
dc.subject | взаємодія | uk_UA |
dc.subject | діалогічна взаємодія | uk_UA |
dc.subject | мовлення | uk_UA |
dc.subject | спілкування | uk_UA |
dc.subject | діалогічна культура | uk_UA |
dc.subject | взаимодействие | uk_UA |
dc.subject | диалогическое взаимодействие | uk_UA |
dc.subject | речь | uk_UA |
dc.subject | общение | uk_UA |
dc.subject | диалогическая культура | uk_UA |
dc.subject | interaction | uk_UA |
dc.subject | dialogic interaction | uk_UA |
dc.subject | speech | uk_UA |
dc.subject | communication | uk_UA |
dc.subject | dialogic culture | uk_UA |
dc.title | Діалогічна взаємодія як основа формування діалогічної культури майбутніх фахівців морської галузі | uk_UA |
dc.title.alternative | Диалогическое взаимодействие как основа формирования диалогической культуры будущих специалистов морской отрасли | uk_UA |
dc.title.alternative | Dialogical interaction as basis of dialogic culture of future maritime professionals | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання Кафедра підготовки морських спеціалістів за скороченою програмою |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tokarieva_interaction.pdf | 645.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.