Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/303
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бабишена, М.І. | - |
dc.contributor.author | Бабышена, М.И. | - |
dc.contributor.author | Babyshena, M. | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-07T08:56:28Z | - |
dc.date.available | 2019-11-07T08:56:28Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Бабишена М.І. Розробка критеріальної бази дослідження сформованості професійно значущих якостей майбутніх суднових офіцерів / М.І. Бабишена // Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко та ін. – Херсон : КВНЗ “Херсонська академія неперервної освіти”, 2015. – Вип. 27. – С. 123–129. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/303 | - |
dc.description.abstract | У статті подається розробка критеріальної бази дослідження формування професійно значущих якостей майбутніх суднових офіцерів у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін. У дослідженні обґрунтовується виокремлення компонентів (когнітивний, мотиваційний, емоційно-вольовий), критеріїв, показників та рівнів (високий, середній, низький) сформованості професійно значущих якостей майбутніх суднових офіцерів через дисципліни суспільно-гуманітарного циклу. У статті виокремлено професійно значущі якості майбутніх суднових офіцерів – індивідуально-особистісні, когнітивні, комунікативні, моральні, емоційно-вольові, організаторські. В статье подаётся разработка критериальной базы исследования формирования профессионально значимых качеств будущих судовых офицеров в процессе изучения общественно-гуманитарных дисциплин. В исследовании обосновывается выделение компонентов (когнитивный, мотивационный, эмоционально-волевой), критериев, показателей и уровней сформированности профессионально значимых качеств будущих судовых офицеров через дисциплины общественно-гуманитарного цикла. В статье выделены профессионально значимые качества будущих судовых офицеров - индивидуально-личностные, когнитивные, коммуникативные, нравственные, эмоционально-волевые, организаторские. The article deals with the development of criteria research base forming professionally important qualities of future marine officers in the study of social sciences and humanities disciplines. Grounded isolation components, criteria, indicators and the levels of professionally significant qualities of future marine officers through the discipline of social and humanities. The article states that the professionally significant quality of future marine officers determined set of professional and psychological factors, namely the acquired knowledge and skills in the professional training and preparedness thrust personality matches their needs, attitudes and motives of future performance. The components of the process of formation of professionally significant qualities were elected cognitive component - professional knowledge, skills and abilities; motivational component - the motivation to achieve the realization of professional activity; emotional and volitional component - the ability to self-regulation, the ability to adequately respond. The identified components form a complex, which reflects an objective of interdependence in the formation of professionally significant qualities of future marine officers. The article singled out professionally important qualities - individual personality, cognitive, communicative, moral, emotional and volitional, organizational - made it possible to determine the content and psychological manifestations of these qualities of future marine officers who make up the foundation of their professional activities. The study singled out three levels of professionally significant qualities of future marine officers: high, medium and low. The attention to in article attention that the professional quality of future marine officers include professional and socio-humanitarian training, professional skills, individual personality. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК: 377.3:656.61.052; | - |
dc.subject | професійно значущі якості | uk_UA |
dc.subject | компоненти | uk_UA |
dc.subject | критерії | uk_UA |
dc.subject | показники та рівні сформованості професійно значущих якостей | uk_UA |
dc.subject | профессионально значимые качества | uk_UA |
dc.subject | компоненты | uk_UA |
dc.subject | критерии | uk_UA |
dc.subject | показатели и уровни сформированности профессионально значимых качеств | uk_UA |
dc.subject | professionally significant quality components | uk_UA |
dc.subject | criteria | uk_UA |
dc.subject | indicators and levels of professionally significant qualities | uk_UA |
dc.title | Розробка критеріальної бази дослідження сформованості професійно значущих якостей майбутніх суднових офіцерів | uk_UA |
dc.title.alternative | Разработка критериальной базы иссдедования сформированности профессионально значимых качеств будущих судовых офицеров | uk_UA |
dc.title.alternative | Development research base criterion of formation of professionally significant qualities future marine officers | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін та інноваційної педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Babyshena_base_criterion.pdf | 6.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.