Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФролова, О.О.-
dc.contributor.authorФролова, Е.А.-
dc.contributor.authorFrolova, O.O.-
dc.contributor.authorБарсук, С.Л.-
dc.contributor.authorBarsuk, S.L.-
dc.date.accessioned2019-11-05T14:56:36Z-
dc.date.available2019-11-05T14:56:36Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationФролова О.О., Барсук С.Л. Cross-Curricular Approach to the Development of Maritime English Course for Navigators. Педагогічний альманах. Херсон, 2018. Вип. 39. С. 54-60.uk_UA
dc.identifier.issn2616-5597-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/243-
dc.description.abstractThe article describes how cross-curricular approach can be applied to the development of Maritime English course for navigators. Different approaches to the design of interdisciplinary courses have been analyzed. The authors discuss the requirements to the development of crosscurricular language course and outline possible interdisciplinary units in the recently up-dated Maritime English programme for navigators at Kherson State Maritime Academy which focuses on the sequence and advancement of communicative language learning within the integrated content of profession-focused subjects. The cross-curricular teaching activities are recommended for use in relation to learning outcomes and how they are interlinked with occupational requirements of the maritime industry. У статті висвітлено роль міждисциплінарного підходу в процесі розроблення навчального курсу з морської англійської мови для судноводіїв. Проаналізовано різні підходи до планування міждисциплінарних курсів. Автори наводять вимоги до розроблення інтегративної мовної програми та пропонують варіанти міждисциплінарних зв’язків в оновленій програмі з морської англійської мови для судноводіїв у Херсонській державній морській академії, яка базується на послідовності комунікативного навчання крізь інтегрований зміст професійно орієнтованих дисциплін. Пропонуються приклади міждисциплінарних завдань відповідно до цілей навчання та професійних вимог морської індустрії. В статье отражена роль междисциплинарного подхода в процессе разрабатывания учебного курса по морскому английскому языку для судоводителей. Проанализированы разные подходы к планированию междисциплинарных курсов. Авторы приводят требования к разрабатыванию интегрированной языковой программы и предлагают варианты междисциплинарных связей в обновленной программе по морскому английскому языку для судоводителей в Херсонской государственной морской академии, которая базируется на последовательности коммуникативного обучения сквозь интегрированное содержание профессиональных дисциплин. Предлагаются примеры междисциплинарных заданий в соответствии с целями обучения и профессиональных требований морской индустрии.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 372.881.111.1:378:656.6(045)=161.2;-
dc.subjectcross-curricular approachuk_UA
dc.subjectcurriculumuk_UA
dc.subjectinterdisciplinary integrationuk_UA
dc.subjectMaritime Englishuk_UA
dc.subjecttraining programmeuk_UA
dc.subjectprofession-focused subjectsuk_UA
dc.subjectmaritime institutionuk_UA
dc.subjectnavigatorsuk_UA
dc.subjectміждисциплінарний підхідuk_UA
dc.subjectнавчальний планuk_UA
dc.subjectміждисциплінарна інтеграціяuk_UA
dc.subjectморська англійська моваuk_UA
dc.subjectнавчальна програмаuk_UA
dc.subjectпрофесійно орієнтовані дисципліниuk_UA
dc.subjectморський навчальний закладuk_UA
dc.subjectсудноводіїuk_UA
dc.subjectмеждисциплинарный подходuk_UA
dc.subjectучебный планuk_UA
dc.subjectмеждисциплинарная интеграцияuk_UA
dc.subjectморской английский языкuk_UA
dc.subjectучебная программаuk_UA
dc.subjectпрофессионально ориентированные дисциплиныuk_UA
dc.subjectморское учебное заведениеuk_UA
dc.subjectсудоводителиuk_UA
dc.titleCross-Curricular Approach to the Development of Maritime English Course For Navigatorsuk_UA
dc.title.alternativeМіждисциплінарний підхід до розроблення навчального курсу з морської англійської мови для судноводіївuk_UA
dc.title.alternativeМеждисциплинарный подход к разрабатыванию учебного курса по морскому английскому языку для судоводителейuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Frolova_cross_curricular_approach.pdf658.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.