Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮрженко, А.Ю.-
dc.contributor.authorYurzhenko, A.Y.-
dc.contributor.authorКононова, О.Ю.-
dc.contributor.authorKononova, O.Y.-
dc.date.accessioned2023-12-14T16:58:15Z-
dc.date.available2023-12-14T16:58:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKononova O., Yurzhenko A. ENGAGING FUTURE SHIP ENGINEERS IN DISTANCE STEM EDUCATION. Journal of Information Technologies in Education (ITE), (45), 2021. - PP.22-31. DOI: https://doi.org/10.14308/ite000729uk_UA
dc.identifier.issn1998-6939-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2414-
dc.descriptionСтаття журналу категорії Бuk_UA
dc.description.abstractThe research summarizes the modern approaches to STEM education for future ship engineers: the problem-based learning activities, not standard or typical designs and problems, the integration of STEM subjects, the introduction of innovation to teaching methods in relation to each subject, the multidisciplinary approach to STEM education that implies the integrative environment for teaching STEM subjects. It is highlighted that in the era of industrialization, literacy and work skills were important, but in the post-industrial era, the technological aspects of youth development have come to the fore. It has been also determined that awakening a creative approach, interest in a comprehensive perception of the subject of study, critical thinking, STEAM teachers give students more than just knowledge – they also give them skills, a taste for knowledge and work, a desire to immerse themselves in self-development, to love the learning process itself. The study presents the content-related and structural characteristics of STEM targets, approximate educational outcomes, content, final assessment, focus areas (problem solving situation), technological curriculum design methods provided by STEM techniques. The research describes the hands-on experience of involving teachers in creating STEM projects for ship engineers in distance STEM education. It is concluded that it is impossible to overestimate the prospect of using information technology in the implementation of STEM programs. Another conclusion is that graduates of educational institutions that actively use information technology in medicine, construction, chemistry, physics, biotechnology and other fields of science are becoming more and more in demand. Дослідження узагальнює сучасні підходи до STEM-навчання для майбутніх суднових механіків: проблемно-орієнтоване навчання, нестандартні або типові конструкції та проблеми, інтеграція предметів STEM, упровадження інновацій у методи навчання стосовно кожного предмета, багатопрофільний підхід до STEM-освіти, що передбачає інтегративне середовище для викладання предметів STEM. Підкреслюється, що в епоху індустріалізації грамотність та трудові навички були важливими, але в постіндустріальну епоху на перший план вийшли технологічні аспекти розвитку молоді. Також було визначено, що, пробуджуючи творчий підхід, інтерес до всебічного сприйняття предмета дослідження, критичного мислення, учителі STEM дають студентам не просто знання – вони також дають їм навички, зацікавленість до знань і роботи, бажання занурюватися в саморозвиток, любити сам процес навчання. У дослідженні представлено змістовні та структурні характеристики цілей STEM, приблизні результати навчання, зміст, підсумкове оцінювання, зони фокусування (вирішення проблемних ситуацій), методи проєктування технологічної навчальної програми, передбачені методами STEM. У дослідженні описано практичний досвід залучення вчителів до створення STEM-проєктів для суднових інженерів у дистанційній STEM-освіті. Зроблено висновок, що неможливо переоцінити перспективу використання інформаційних технологій у процесі реалізації програм STEM. Також наголошено, що випускники закладів освіти, які активно використовують інформаційні технології в медицині, будівництві, хімії, фізиці, біотехнологіях та інших галузях науки, стають усе більш затребуваними.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherJournal of Information Technologies in Education (ITE)uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;378.147:37.026681=111:656.6-
dc.subjectSTEM educationuk_UA
dc.subjectship engineersuk_UA
dc.subjectMOODLEuk_UA
dc.subjectcreative task solvinguk_UA
dc.subjectinformation technologyuk_UA
dc.subjectSTEM-навчанняuk_UA
dc.subjectсудномеханікиuk_UA
dc.subjectкреативне вирішення завданьuk_UA
dc.subjectінформаційна технологіяuk_UA
dc.titleEngaging future ship engineers in distance STEM educationuk_UA
dc.title.alternativeЗалучення майбутніх суднових механіків до дистанційного STEM навчанняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kononova_Moodle.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.