Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПенза, І.В.-
dc.contributor.authorPenza, I.V.-
dc.date.accessioned2023-11-13T10:59:45Z-
dc.date.available2023-11-13T10:59:45Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationPenza I. V. Teaching Module Shipboard inspections in Maritime English course for master’s degree navigation faculty students. Педагогічний альманах: збірник наукових праць. 2021. Вип. 50. 125-131. DOI: https://doi.org/10.37915/pa.vi50.313uk_UA
dc.identifier.issn2616-5597 (Print)-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2389-
dc.description.abstractThe article is devoted to the problem of teaching module Shipboard Inspections in Maritime English course for master’s degree navigation faculty students. It is stated that the module is studied by future masters in the second semester being a part of a student’s book Extramiler. As Maritime English syllabus is compiled in accordance with STCW requirements, professional materials suggested in the module are intertwined with grammar and vocabulary items to make students able to speak on professional issues, demostrating English language proficiency required. Teaching Shipboard Inspections should be organized in accordance with the communicative approach and active learning strategies. The module contains two sections: Know it and Do it. Section Know it comprises 3 parts: Part A What do shipboard inspections check?, Part B What inspection documents should you be aware of? and Part C What types of surveys can your ship undergo? Do it is a part providing the case to summarize knowledge on the module studied. Each part is aimed to achieve certain skill, altogether they are grouped around essential competency: to make students able to describe shipboard inspections and surveys procedures, their requirements and documents referring to them. Part A includes general overview of inspections, descriptions of Port State Control, Flag State Control, internal and external audits procedures and requirements. Part B contains the abstracts from different inspection documents, guidelines for masters, reports on inspections conducted, that include the deficiencies revealed, and checklists. Part C is aimed at familiarization with the types of surveys, their purpose and frequency. The module is enriched with cases adapted by the author that are a source of authentic information to form critical thinking, integrate various language skills and generate own ideas. Стаття присвячена проблемі викладання модулю Shipboard Inspections на курсі морської англійської мови для студентів магістратури факультету судноводіння. Зазначається, що модуль вивчається майбутніми магістрами у другому семестрі та є частиною навчального посібника Extramiler. Оскільки навчальну програму морської англійської мови укладено відповідно до вимог STCW, професійні матеріали, запропоновані в модулі, переплітаються з граматикою та лексикою, щоб студенти могли висловлюватись з професійних питань, демонструючи необхідне знання англійської мови. Вивчення суднових інспекцій має бути організовано відповідно до комунікативного підходу та стратегій активного навчання. Модуль містить два розділи: «Знай це» та «Зроби це». Розділ «Знай це» складається з 3 частин: Частина A Що перевіряють суднові інспекції?, Частина B Про які інспекційні документи слід знати? і Частина C Які види оглядів може проходити ваше судно? Do it — частина, яка надає кейс для узагальнення знань щодо вивченого модуля. Кожна частина спрямована на досягнення певних навичок, загалом вони згруповані навколо основної компетенції: вміти описувати процедури інспекцій та оглядів на судні, їхні вимоги та документи. Частина А включає загальний огляд інспекцій, описи портового контролю, контролю держави прапора, внутрішніх і зовнішніх аудитів і вимог. Частина Б містить витяги з різних інспекційних документів, рекомендації для капітанів, звіти про проведені перевірки, які містять виявлені недоліки, чек-листи. Частина С спрямована на ознайомлення з видами оглядів, їх метою та періодичністю. Кожна тема зазначеної частини містить тексти-рапорти з сайту Chirp Maritime. Загалом модуль збагачений адаптованими автором кейсами, які є джерелом автентичної інформації для формування критичного мислення, інтеграції різноманітних мовних навичок та генерування власних ідей.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;377.1-
dc.subjectmoduleuk_UA
dc.subjectShipboard Inspectionsuk_UA
dc.subjectMaritime Englishuk_UA
dc.subjectmaster’s degreeuk_UA
dc.subjectnavigation faculty studentsuk_UA
dc.subjectteachinguk_UA
dc.subjectpartuk_UA
dc.subjecttopicuk_UA
dc.subjectмодульuk_UA
dc.subjectсуднові інспекціїuk_UA
dc.subjectморська англійська моваuk_UA
dc.subjectмагістрuk_UA
dc.subjectстуденти факультету судноводінняuk_UA
dc.subjectвикладанняuk_UA
dc.subjectчастинаuk_UA
dc.subjectтемаuk_UA
dc.titleTeaching Module Shipboard inspections in Maritime English course for master’s degree navigation faculty studentsuk_UA
dc.title.alternativeВикладання модуля Shipboard inspections на курсі Морська англійська мова для студентів магістратури факультету судноводінняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Penza_Teaching module.pdf596.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.