Репозитарій
Ласкаво просимо до репозитарію Херсонської державної морської академії!
Репозитарій ХДМА – це електронний архів, що виконує функції накопичення, систематизації, зберігання та
забезпечення довготривалого відкритого доступу до праць професорсько-викладацького складу.

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Miro board as a teaching tool at Maritime English lesson.
(FOP Marenichenko V.V., 2024-09-10) Піндосова Т.С.; Pindosova T.S.
This article analyzes the features and effectiveness of using the Miro board as a collaborative digital whiteboard platform in teaching Maritime English. The shift to distance learning necessitated by global events has highlighted the need for tools to increase educational efficiency and student motivation. Miro's features, such as infinite boards, frames, and tools for mind mapping and project work, facilitate an interactive learning experience and develop crucial skills like critical thinking and teamwork among future marine specialists. Ultimately, Miro is presented as an indispensable and flexible tool for organizing various forms of group work and simplifying the process of sharing educational material in a distance learning environment.
У цій статті аналізуються особливості та ефективність використання дошки Miro як цифрової платформи для спільної роботи на заняттях із морської англійської мови. Перехід до дистанційного навчання, спричинений глобальними подіями, актуалізував пошук інструментів для підвищення ефективності та мотивації студентів. Функціонал Miro, включаючи нескінченні дошки, фрейми та інструменти для створення ментальних карт і проєктної роботи, сприяє інтерактивному навчанню та розвитку критичного мислення й командної роботи у майбутніх фахівців. У кінцевому підсумку, Miro представлена як незамінний та гнучкий інструмент для організації різних форм групової роботи та спрощення процесу обміну навчальними матеріалами в умовах дистанційного навчання.
Мобільне навчання як інструмент вивчення морської англійської мови на старших курсах.
(Research Europe, 2025-02-10) Федорова О.В.; Fedorova O.V.; Піндосова Т.С.; Pindosova T.S.
Ця стаття розкриває потенціал мобільного навчання як інструменту вивчення морської англійської мови на старших курсах в автентичному навчальному середовищі. Мобільне навчання є гнучким інноваційним підходом, що дозволяє створити колаборативне середовище через групові чати та соціальні мережі, де студенти активно обмінюються досвідом та спільно створюють контент. Завдяки інтерактивним автентичним завданням відбувається засвоєння колективного знання, що виводить навчальний процес за межі аудиторії та є важливим доповненням до традиційного навчання.
This article analyzes the potential of mobile learning (M-learning) as a tool for teaching Maritime English to senior students within an authentic learning environment. M-learning is presented as a flexible and innovative approach that creates a collaborative setting through group chats and social networks, enabling students to actively share experiences and collectively create educational content. Through authentic interactive tasks, the learning process extends beyond the classroom, fostering collective knowledge acquisition and serving as a crucial complement to traditional education.
Case method within soft skills development at Maritime English lessons.
(European Conference, 2025-09-15) Федорова О.В.; Fedorova O.V.; Піндосова Т.С.; Pindosova T.S.
Ця стаття досліджує роль кейс-методу у розвитку м'яких навичок (soft skills) на заняттях із морської англійської мови для старших студентів. Актуальність дослідження обумовлена пріоритетною увагою світової морської індустрії до розвитку навичок, пов'язаних із лідерством, командною роботою та вирішенням проблем. Кейс-метод, заснований на аналізі автентичних ситуацій, що сталися на морі, робить навчальний процес свідомим, мотивованим та активним, інтегруючи комунікативні методи для всебічного розвитку необхідних компетенцій майбутніх морських фахівців.
This article explores the role of the case method in developing soft skills during Maritime English lessons for senior students. The study's relevance is driven by the global maritime industry's focus on developing skills related to leadership, teamwork, and problem-solving. The case method, based on analyzing authentic situations that occurred at sea, makes the educational process conscious, motivated, and active, integrating communicative techniques for the comprehensive development of essential competencies for future maritime specialists.
Розвиток soft skills курсантів морських вишів на заняттях з дисципліни «Морська англійська мова».
(КЗВО «ДАНО» ДОР», 2024-05-11) Ляшенко У.І.; Liashenko U.I.
У статті досліджено особливості розвитку soft skills курсантів морських вищих навчальних закладів за допомогою дисципліни «Морська англійська мова»; орієнтований на компетентність, міждисциплінарний та комунікативний підходи у навчанні курсантів; доведено, що дисципліна «Морська англійська мова» створює найбільш сприятливі умови для розвитку soft skills курсантів морських ВНЗ. The article examines the peculiarities of soft skills development of maritime universities cadets by means of the discipline "Maritime English"; it is focused on competency-based, interdisciplinary and communicative approaches in cadets’ teaching; it is proved that the discipline "Maritime English" creates the most favorable conditions for the soft skills development of cadets of maritime universities.
Підготовка майбутніх суднових механіків та електриків засобами предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL).
(Гельветика, 2019-07) Ляшенко У.І.; Liashenko U.I.
У статті розглядається проблема підготовки майбутніх суднових механіків та електриків засобами предметно-мовного інтегрованого навчання, акцентується увага на комунікативному та компетентнісному підходах, доведено, що відпрацювання навчальних професійно-спрямованих ситуацій із курсантами та робота в групах і парах є ефективними методами та формами впровадження предметно-мовного інтегрованого навчання. Обґрунтовано, що у змісті ситуацій повинні бути інформативні матеріали з різноманітних сфер життєдіяльності на морі і ця інформація повинна добиратись відповідно до рівня засвоєного матеріалу з професійно-орієнтованих дисциплін. Визначено, що предметно-мовне інтегроване навчання передбачає ознайомлення викладачів англійської мови (за професійним спрямуванням) зі специфікою відповідної спеціальності, її термінологією та виробничим процесом (технологією). System of education updating is caused by the necessity of using new tendencies in the field of education in order to increase its quality. Although different pedagogical technologies offer a vast range of opportunities for teaching and learning, implementation of content and language integrated learning method (CLIL) in ship engineers and electricians’ educational process may not always lead to the expected result. The article is devoted to the problem of ship engineers and electricians professional teaching by means of the content and language integrated learning at higher maritime educational establishments; the links of different teaching approaches are pointed out (communicative and competence) for various lesson structures such as PPP, ESA, Patch work, etc; It is proved that the content and language integrated learning method allows suitably connect knowledge from professionally-oriented subject to the knowledge of English (and vice versa), makes it possible to organize the most favorable conditions (real life (professionally-oriented) situations, group and pair work) for effective cadet’s knowledge and skills learning at maritime educational establishments. It is necessary to differentiate types of content and language integrated learning method (CLIL) according to their function in concepts formation. They are divided into: 1) soft (language-led); 2) hard (subject-led); 3) partial immersion. It is grounded that while implementing CLIL method teachers should firstly take into consideration the following: 1) professionally-oriented disciplines content and sequence of the topics to be taught (they should coincide with other disciplines material); 2) the level of students’ readiness for mastering new material based on learnt one from other professionally-oriented disciplines; 3) discipline that is the most suitable for implementing content and language integrated learning method.
