Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/295
Title: | Особливості формування комунікативної компетентності майбутніх суднових офіцерів у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін |
Other Titles: | Особенности формирования коммуникативной компетентности будущих судовых офицеров в процессе изучения общественно-гуманитарных дисциплин Features of forming of communicative competence of future ship officers in the process of study publicly humanitarian disciplines |
Authors: | Бабишена, М.І. Бабышена, М.И. Babyshena, M. |
Keywords: | комунікативні здібності комунікація комунікативність компетентність комунікативна компетентність компетенція суспільно-гуманітарні дисципліни майбутній судновий офіцер коммуникативные способности коммуникация коммуникативность компетентность коммуникативная компетентность компетенция общественно-гуманитарные дисциплины будущий судовой офицер professional preparation communicative capabilities communication language potential communicativeness competence communicative competence competense publicly-humanitarian disciplines future ship officer |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» |
Citation: | Бабишена М. І. Особливості формування комунікативної компетентності майбутніх суднових офіцерів у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін // Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко та ін. – Херсон: КВНЗ “Херсонська академія неперервної освіти”, 2014. – Вип. 22. – С. 123–127. |
Series/Report no.: | УДК: 377.3:656.61.052; |
Abstract: | У статті розглядаються особливості формування комунікативної компетентності майбутніх суднових офіцерів під час вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін. Визначена роль гуманітарних дисциплін у процесі становлення майбутніх фахівців морської галузі. Відмічено, що днією з найважливіших умов реалізації всіх професійних здібностей особистості є комунікативність. У статті наголошено, що результатом розвитку мовної особистості майбутнього суднового офіцера, є досконале оволодіння необхідним мовним потенціалом і стійкими навичками спілкування в усіх сферах життєдіяльності, тобто набуття мовної та комунікативної компетентності. В статье рассматриваются особенности формирования коммуникативной компетентности будущих судовых офицеров во время изучения общественно-гуманитарных дисциплин. Определена роль гуманитарных дисциплин в процессе становления будущих специалистов морской отрасли. Отмечено, что одной из важнейших условий реализации всех профессиональных способностей личности, является коммуникативность. В статье отмечено, что результатом развития языковой личности будущего судового офицера, есть совершенное овладение необходимым языковым потенциалом, то есть приобретение языковой и коммуникативной компетентности. In the article the features of forming of communicative competence of future ship officers are examined during the study of publicly-humanitarian disciplines. The role of humanitarian disciplines is certain in the making of future specialists of marine industry. It is marked, that днією from the major terms of realization of all professional capabilities of personality there is a communicativeness, that is examined as professional ability that passes to the partner of understanding of experiencing and internal situation. In the article the brought analysis over of experiment of future students of the first course of faculty of navigator of the Kherson state marine academy in relation to the exposure of communicative and organizational inclinations. It is marked in the article, that by the basic task of teacher-philologist, there is preparation of the developed language personality of future specialist and the result of development of language personality of future ship officer is a perfect capture by necessary language potential and proof skills of communication in all spheres of vital functions, id est acquisition of language and communicative competence. In research basic tasks that belong during the study of publicly-humanitarian disciplines are underline: capture of communication a theory; cognition of his structure, functions, styles, moral principles; the included is in technology of this process; forming as a result of it of professional communicative skills and receptions; capture of communicative activity experience. |
Description: | Категорія В |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/295 |
Appears in Collections: | Кафедра соціально-гуманітарних дисциплін та інноваційної педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Babyshena_competence.pdf | 5.36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.