Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/970
Назва: Гуманітарна освіта у морських навчальних закладах України (1965-1972 рр.)
Інші назви: Гуманитарное образования в морских учебных заведениях Украины (1965-1972 гг.)
The education in the humanities in maritime educational institutions of Ukraine (1965-1972)
Автори: Овчиннікова, О.М.
Овчинникова, Е.Н.
Ovchynnikova, O.M.
Ключові слова: морська освіта
освітня реформа
морські навчальні заклади
гуманітарні дисципліни
навчальний план
морское образование
образовательная реформа
морские учебные заведения
гуманитарные дисциплины
учебный план
maritime education
educational reform
maritime educational institutions
humanities
curriculum
Дата публікації: 2020
Видавництво: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Бібліографічний опис: Овчиннікова О.М. Гуманітарна освіта у морських навчальних закладах України (1965-1972 рр.)/ «Педагогічний альманах». – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2020. – № 45. – С.243 – 250. DOI 10.37915/pa.vi45
Серія/номер: УДК: 37.013;
Короткий огляд (реферат): У статті йде мова про гуманітарну освіту у морських навчальних закладах України (1965-1972 рр.). Нижньою межею обрано 1965 рік, коли відбувається відмова від ряду положень реформи 1958 року, а саме повернення до 10-річної середньої освіти, до пріоритету денного навчання у вузах, скороченню пільг при вступу до вузу робітникам промисловості за стажем. Акцентовано, що ключовим у реформі 1965 року став перехід до всезагальної середньої освіти, що було оголошено пріоритетом радянської освітньої політики. Верхньою межею обрано 1972 рік, коли було підведено підсумки реформи 1965 року у Постанові ЦК КПРС та РМ СРСР «Про завершення переходу до всезагальної середньої освіти». Дано коротку характеристику стану морської сфери в даний період часу. Морській освіті у 1965-1972 роках приділялася значна увага, тому що в зазначений період відбуваються важливі події у житті держави та зокрема у морській сфері. Розглянуто навчальні плани 1965-1967, 1972 років Морського коледжу Херсонської державної морської академії та навчальні плани 1967-1972 років Херсонської філії Миколаївського кораблебудівного інституту, визначено загальну кількість годин, виділених на навчання та проаналізовано кількість годин, які виділялися на вивчення гуманітарних наук, а також виділено які гуманітарні дисципліни вивчалися на кожному із курсів навчання. У цей період відбувається широке впровадження автоматизації та механізації на морському транспорті, тому це відобразилося і в навчальних планах цього періоду, де на спеціальні дисципліни виділяється значно більше часу, ніж на гуманітарні. Визначено, що великого значення надавали ідеологічній та технічній складовим підготовки,тобто фахівці повинні були мати не лише теоретичні знання та практичні навички, але й повинні були бути виховані в дусі марксизму-ленінізму. Статья посвящена сущности гуманитарного образования. В современной Украине претерпевают существенные изменения различные сферы жизни общества, происходит трансформация общественных отношений, пересматривается система ценностей и приоритетов. В статье идет речь о гуманитарном образовании в морских учебных заведениях Украины (1965-1972 гг.). Нижней границей избран 1965 год, когда происходит отказ от ряда положений реформы 1958 года, а именно возвращение к 10-летнему среднему образованию, к приоритету дневного обучения в вузах, сокращению льгот при поступлении в вуз рабочим, занятым в промышленности по стажу. Акцентировано, что ключевым в реформе 1965 года стал переход к всеобщему среднему образованию, что было объявлено приоритетом советской образовательной политики. Верхней границей избран 1972 год, когда были подведены итоги реформы 1965 года в Постановлении ЦК КПСС и СМ СССР «О завершении перехода к всеобщему среднему образованию». Дано краткое описание состояния морской сферы в данный период времени. Морскому образованию в 1965-1972 годах уделялось значительное внимание, так как в указанный период происходят важные события в жизни государства и в частности в морской сфере. Рассмотрены учебные планы 1965-1967, 1972 годов Морского колледжа Херсонской государственной морской академии и учебные планы 1967-1972 годов Херсонского филиала Николаевского кораблестроительного института, определено общее количество часов, выделенных на обучение и проанализировано количество часов, которые выделялись на изучение гуманитарных наук, а также выделено какие гуманитарные дисциплины изучались на каждом из курсов обучения. В этот период происходит широкое внедрение автоматизации и механизации на морском транспорте, что отразилось и в учебных планах этого периода, где на специальные дисциплины выделяется гораздо больше времени, чем на гуманитарные. Определено, что большое значение придавали идеологической и технической составляющим подготовки, то есть специалисты должны были иметь не только теоретические знания и практические навыки, но и должны были быть воспитаны в духе марксизма-ленинизма. The article deals with education in humanities in maritime educational institutions of Ukraine (1965-1972). The lower limit was chosen 1965, when a number of points of the 1958 reform were refused, namely the return to 10-year secondary education, the priority of full-time education in universities, the reduction of benefits for entry to higher education for industrial workers for employment term. It was emphasized that the key to the 1965 reform was the move to comprehensive secondary education, which was declared a priority of Soviet educational policy. The upper limit was chosen 1972, when the results of the 1965 reform were summed up in the Resolution of the Central Committee of the CPSU and the Council of Ministers of the USSR "About Completion of the Move to Comprehensive Secondary Education". A brief description of the state of the marine sphere of this period of time is given. In 1965-1972, considerable attention was paid to maritime education, because during this period important events took place in the life of the state and in particular in the maritime sphere. The curriculum of 1965-1967, 1972 of the Maritime College of the Kherson State Maritime Academy and the curriculum of 1967-1972 of the Kherson office branch of the Nikolaev Shipbuilding Institute are considered, the total number of hours devoted for study was determined and the number of hours devoted for the study of the humanities was analyzed, as well as which humanities were studied in each of the year of study. During this period there is a widespread introduction of automation and mechanization in maritime transport, so this is reflected in the curriculum of this period, where special disciplines are allocated much more time than the humanities. It was determined that great importance was attached to the ideological and technical components of training, so specialists had to have not only theoretical knowledge and practical skills, but also had to be educated in the spirit of Marxism-Leninism.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/970
ISSN: 2616-5597
Розташовується у зібраннях:Кафедра англійської мови в судноводінні

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ovchynnikova_maritime_education_1965-1972.pdf2.47 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.