Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/967
Назва: Інтенсифікація розвитку соціокультурної складової освіти майбутніх судноводіїв (1975-1990 рр.)
Інші назви: Интенсификация развития социокультурной составляющей образования будущих судоводителей (1975-1990 гг.)
Intensification of the development of the socio-cultural component of education of future drivers (1975-1990)
Автори: Пенза, І.В.
Пенза, И.В.
Penza, I.V.
Ключові слова: інтенсифікація
розвиток
соціокультурна складова
освіта
майбутній судноводій
суспільно-гуманітарний
постанова
навчальний план
интенсификация
развитие
социокультурная составляющая
образование
будущий судоводитель
общественно-гуманитарный
постановление
учебный план
intensification
development
socio-cultural component
education
future navigator
social and humanitarian
resolution
curriculum
Дата публікації: 2020
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Пенза І.В. Інтенсифікація розвитку соціокультурної складової освіти майбутніх судноводіїв (1975-1990 рр.). Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ. 2020. Вип. 72. С. 104-109.
Серія/номер: УДК: 377;
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено дослідженню інтенсифікації розвитку соціокультурної складової освіти майбутніх судноводіїв (1975-1990 рр.). Проаналізовано низку нормативно-правових документів, у яких окреслено стратегії удосконалення та підвищення якості освіти. Описано характерні особливості та мету реформ у досліджувані роки, а також їхній вплив на трансформації соціокультурної складової. Розглянуто вимоги до викладання суспільно-гуманітарних дисциплін, як таких, що реалізують соціокультурну складову освіти майбутніх судноводіїв. Серед них названо: підвищення ефективності та якості навчального процесу; вдосконалення системи марксистсько-ленінської освіти самих викладачів; вироблення у курсантів у процесі навчання активних життєвих позицій та потреби поповнювати власні знання самостійно. У дослідженні використано матеріали Державного архіву Херсонської області, а саме: навчальні плани, протоколи засідань циклових комісій, педагогічної ради Херсонського морехідного училища імені лейтенанта Шмідта. На його прикладі описано форми, методи та засоби, що були актуальними у досліджуваний період. Обов'язковою умовою було врахування діючих нормативно-правових актів, а виховання було нерозривним з ідейно-політичною роботою. На основі проведеного дослідження зроблено висновки, що інтенсифікація розвитку соціокультурної складової освіти майбутніх судноводіїв в період 1975-1990 рр. обумовлена потребою тогочасного суспільства та політичної верхівки у формуванні громадянина з високими принципами комуністичної моралі. Навчальні програми, плани, сценарії виховних заходів укладались на підставі наказів, постанов, інструктивних листів уряду та КПРС. Втілення їхніх ідейно-політичних задумів відбувалось у освіті шляхом змін у вимогах до дисциплін суспільно-гуманітарного циклу та виховних заходів. Статья посвящена исследованию интенсификации развития социокультурной составляющей образования будущих судоводителей (1975-1990 гг.). Проанализированы ряд нормативно-правовых документов, в которых обозначены стратегии совершенствования и повышения качества образования. Описаны характерные особенности и цели реформ в исследуемые годы, а также их влияние на трансформации социокультурной составляющей. Рассмотрены требования к преподаванию общественно-гуманитарных дисциплин, как таковых, реализующих социокультурную составляющую образования будущих судоводителей. Среди них названы: повышение эффективности и качества учебного процесса; совершенствование системы марксистско-ленинского образования самих преподавателей; выработка у курсантов в процессе обучения активных жизненных позиций и потребности пополнять свои знания самостоятельно. В исследовании использованы материалы Государственного архива Херсонской области, а именно: учебные планы, протоколы заседаний цикловых комиссий, педагогического совета Херсонского мореходного училища имени лейтенанта Шмидта. На его примере описаны формы, методы и средства, которые были актуальны в исследуемый период. Обязательным условием было учета действующих нормативно-правовых актов, а воспитание было неразрывным с идейно-политической работой. На основе проведенного исследования сделаны выводы, что интенсификация развития социокультурной составляющей образования будущих судоводителей в период 1975-1990 гг. Обусловлена потребностью тогдашнего общества и политической верхушки в формировании гражданина с высокими принципами коммунистической морали. Учебные программы, планы, сценарии воспитательных мероприятий заключались на основании приказов, постановлений, инструктивных писем правительства и КПСС. Воплощение их идейно-политических замыслов происходило в образовании путем изменений в требованиях к дисциплинам общественно-гуманитарного цикла и воспитательных мероприятий. The article is devoted to the study of the intensification of the development of the socio-cultural component of the education of future drivers (1975-1990). A number of legal documents are analyzed, which outline strategies for improving and enhancing the quality of education. The characteristic features and purpose of reforms in the studied years, as well as their impact on the transformation of the socio-cultural component are described. The requirements for the teaching of social sciences and humanities as those that implement the socio-cultural component of education of future drivers are considered. Among them are: improving the efficiency and quality of the educational process; improving the system of Marxist-Leninist education of teachers themselves; development of cadets in the process of learning active life positions and the need to replenish their own knowledge independently. The study used materials from the State Archives of the Kherson region, namely: curricula, minutes of meetings of cyclic commissions, the pedagogical council of the Kherson Naval Academy named after Lieutenant Schmidt. His example describes the forms, methods and tools that were relevant in the study period. The obligatory condition was to take into account the current regulations, and education was inseparable from the ideological and political work. Based on the study, it was concluded that the intensification of the socio-cultural component of education of future drivers in the period 1975-1990 is due to the need of the society and the political elite in the formation of a citizen with high principles of communist morality. Curricula, plans, scenarios of educational activities were concluded on the basis of orders, decrees, instruction letters of the government and the CPSU. The realization of their ideological and political ideas took place in education through changes in the requirements for the disciplines of the social and humanitarian cycle and educational activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/967
ISSN: 2311-5491
Розташовується у зібраннях:Кафедра англійської мови в судноводінні

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Penza_intensification.pdf353.1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.