Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/529
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТовстокорий, О.М.-
dc.contributor.authorТовстокорый, О.Н.-
dc.contributor.authorTovstokoryi, O.-
dc.date.accessioned2019-11-15T16:37:58Z-
dc.date.available2019-11-15T16:37:58Z-
dc.date.issued2014-04-25-
dc.identifier.citationТовстокорый О.Н Экспериментальное определение положения полюса поворота по тангенциальным скоростям носа и кормы.. //Науковий вісник Херсонської державної морської академії : науковий журнал .Випуск №1(10). Херсон: Видавництво ХДМА, 2014 . С. 57-63.uk_UA
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/529-
dc.description.abstractУ роботі запропонований новий метод експериментального визначення положення полюсу повороту по зміненню характеру розподілення місцевих тангенціальних швидкостей на носовому та кормовому перпендикулярах. При керуванні маневруванням оглядово-порівнювальним способом оператору здається, що обертання відбувається навколо нього, в той час, коли фактично відбувається навколо полюсу повороту (ПП). Це призводить до невірної оцінки відстаней до орієнтирів та створює передумови для створення аварійної ситуації. При зміненні точки прикладення поперечних сил положення ПП змінюється, що суттєво впливає на характер маневрування. Особливо це проявляється при маневруванні великих вітрильних суден (ВВС), для яких точку прикладення поперечних сил коректно не представляється можливим. Тому експериментальне визначення положення ПП ВВС є досить актуальним. Спосіб визначення миттєвого положення полюсу повороту може бути використаним на будь-яких суднах для підвищення точності керування судном при морських операціях. В работе предложен новый способ экспериментального определения положения полюса поворота по измерению характера распределения местных тангенциальных скоростей на кормовом и носовом перпендикулярах. При управлении маневрированием обзорно-сравнительным способом оператору кажется, что вращение происходит вокруг него, в то время когда фактически происходит вокруг полюса поворота (ПП). Это приводит к неверной оценке расстояний до ориентиров и создает предпосылки для возникновения аварийной ситуации. При изменении точки приложения поперечных сил положение ПП изменяется, что существенно влияет на характер маневрирования. Особенно это проявляется при маневрировании больших парусных судов (БПС), для которых точку приложения поперечных сил корректно определить расчетным способом не представляется возможным. Поэтому экспериментальное определение положения ПП БПС является весьма актуальным. Способ определения мгновенного положения полюса поворота может быть использован на любых судах для повышения точности управления судном при морских операциях. The new method of experimental determination of position of pivot point by changes of character of distribution of local tangential velocities on the fore and aft perpendiculars is presented in this article. During ship handling using overview and comparative method it seems for operator, that vessel rotates around him, when in reality vessel rotates around pivot point (PP). It causes wrong assessment of distances to landmarks and creates background for emergency situation. In case of changes in position of point of application of lateral forces position of PP also changes. It considerably affects to character of maneuvers. Especially such effect appears during maneuvers of tall ships (TS), for which position of application of lateral forces cannot be determine correctly by calculation method. Due to this experimental determination of position of PP for TS is quite topical. Method of determination of instantaneous position of pivot point can be used at any ships for increasing of accuracy of ship handling during marine operations.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХДМАuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 656.61.052;-
dc.subjectполюс поворотаuk_UA
dc.subjectбоковые силыuk_UA
dc.subjectплечо боковой силыuk_UA
dc.subjectплечо полюса поворотаuk_UA
dc.subjectтангенциальные скоростиuk_UA
dc.subjectполюс поворотуuk_UA
dc.subjectбокові силиuk_UA
dc.subjectплече бокової силиuk_UA
dc.subjectплече полюсу поворотуuk_UA
dc.subjectтангенціальні швидкостіuk_UA
dc.subjectpivot pointuk_UA
dc.subjectlateral forcesuk_UA
dc.subjectlever of lateral forcesuk_UA
dc.subjectlever of pivot pointuk_UA
dc.subjecttangential velocitiesuk_UA
dc.titleЭкспериментальное определение положения полюса поворота по тангенциальным скоростям носа и кормыuk_UA
dc.title.alternativeЕкспериментальне визначення положення полюсу повороту за тангенціальними швидкостями носа та кормиuk_UA
dc.title.alternativeExperimental determination of position of pivot point be tangential velocities of bow and sternuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра управління судном

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tovstokoryi_tangentional_ velocities.pdf418.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.