Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDiahyleva, O.S.-
dc.contributor.authorДягилева, О.С.-
dc.contributor.authorYurzhenko, A.Y.-
dc.contributor.authorЮрженко, А.Ю.-
dc.contributor.authorKononova, O.Y.-
dc.contributor.authorКононова, О.Ю.-
dc.date.accessioned2023-11-02T08:52:23Z-
dc.date.available2023-11-02T08:52:23Z-
dc.date.issued2023-08-30-
dc.identifier.citationDiahyleva, O., Yurzhenko, A., & Kononova, O. (2023). Design of flipped classroom lesson in educational electronic environment of maritime higher education institutions. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology”, 9(3), 45-53. DOI: 10.52534/msu-pp3.2023.45.uk_UA
dc.identifier.issn2413-3329-
dc.identifier.issn2520-6788-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2385-
dc.descriptionСтаття фахового видання категорії Бuk_UA
dc.description.abstractOnline classes (due to COVID, and then because of the war in Ukraine) require the teacher to make constant changes and to use new forms and methods of learning so that students feel free and more independent. Such a learning model as the flipped class is a type of mixed learning, the peculiarity of which is that students work on new educational material at home and consolidate what they have learned in class by performing practical tasks on the topic. The research aims to describe the process of creation and implementation of flipped classroom lessons for ship engineering cadets of a modern maritime higher education institution. The following methods were used in the research: observation, study of practical experience, verification of creative works and application of tests. The example of a flipped classroom lesson on the Learning Management System platform MOODLE is presented in the article. The priority of such lessons is to redesign the learning model so that the cadets are familiar with new material before class. The set of examples of activities that motivate cadets to get ready before class are given. Fourthyear cadets of the ship engineering department of Kherson State Maritime Academy, Ukraine are the main participants of the experiment. The formation of competence regarding Maritime English using a flipped classroom was analysed. The article presents and substantiates the results of the experiment, confirming the positive influence of flipped classrooms on the communicative competence of future ship engineers. It is shown that, using the flipped classroom the teacher gets the opportunity to work with each student individually and immediately focus on the performance of practical tasks; each student can independently, at the necessary pace, review the material, which is available at any time (for those who attended the class, and for those who were absent for some reason). The practical significance of the article is that it demonstrates how the new pedagogical model allows for increased active learning opportunities for cadets of the ship engineering department. Онлайн-заняття (через Covid, а потім воєнний стан в Україні) потребує від викладача постійних змін, застосування нових форм і методів навчання, щоб студенти почувалися більш вільними й самостійними. Модель навчання «перевернутий клас» – різновид змішаного навчання, особливість якого полягає в тому, що студенти опрацьовують новий навчальний матеріал удома, а закріплюють вивчене на занятті, виконуючи практичні завдання. Дослідження спрямоване на опис процесу створення та впровадження перевернутого класу для студентів судномеханіків сучасного морського вищого навчального закладу. Під час дослідження використано такі методи: спостереження, вивчення практичного досвіду, перевірка творчих робіт та застосування тестів. У статті наведено приклад перевернутого класу на LMS MOODLE. Пріоритет такого заняття – перебудова навчальної моделі так, щоб студенти ознайомилися з новим матеріалом до заняття. Наведено набір прикладів діяльності, яка спонукає студентів готуватися до занять. Основні учасники експерименту – студенти четвертого курсу судномеханічного факультету Херсонської державної морської академії, Україна. Він був присвячений формуванню компетентності щодо морської англійської мови з використанням перевернутого класу. У статті представлено та обґрунтовано результати експерименту, підтверджено позитивний вплив перевернутих аудиторних занять на комунікативну компетентність майбутніх судномеханіків. Показано, що, використовуючи перевернутий клас, викладач отримує можливість працювати з кожним студентом окремо та одразу зосередитися на виконанні практичних завдань; кожний студент може самостійно, у необхідному темпі передивлятися матеріал, який доступний у будь-який час (для тих, хто був на занятті, і для тих, хто з якоїсь причини був відсутній). Практичне значення статті полягає в тому, що вона демонструє, як нова педагогічна модель сприяє підвищенню навчальних можливостей студентів судномеханічного факультету.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherMukachevo State Universityuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;37.015.3:001.891-
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectship engineersuk_UA
dc.subjectсуднові механікиuk_UA
dc.subjectnavigatorsuk_UA
dc.subjectсудноводіїuk_UA
dc.subjectMoodleuk_UA
dc.subjectvirtual classroomuk_UA
dc.subjectвіртуальна аудиторіяuk_UA
dc.titleDesign of flipped classroom lesson in educational electronic environment of maritime higher education institutionsuk_UA
dc.title.alternativeСтворення перевернутого класу в освітньому електронному середовищі морських вищих навчальних закладівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови з підготовки морських фахівців за скороченою програмою навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diahyleva_Flipped classroom.pdf878.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.