Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2175
Title: | Періодизація розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв (друга половина XX – початок XXI століття) |
Other Titles: | Периодизация развития социокультурной составляющей профессионального образования будущих судоводителей (вторая половина XX - начало XXI века) Periodization of sociocultural component development in professional education of future navigators (second half of the XXth – the beginning of the XXIst century) |
Authors: | Пенза, І.В. Пенза, И.В. Penza, I.V. |
Keywords: | періодизація період етап субперіод розвиток соціокультурна складова майбутні судноводії гуманітаризація периодизация период этап субпериод развитие социокультурная составляющая будущие судоводители гуманитаризация periodization period stage subperiod development socio-cultural component future navigators humanization |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» |
Citation: | Пенза І. В. Періодизація розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв (друга половина XX – початок XXI століття). Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В. В. Кузьменко (голова) та ін. Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2021. Випуск. 47. С. 247–255. |
Series/Report no.: | УДК: 377.1; |
Abstract: | У статті обґрунтовано актуальність розроблення періодизації розвитку соціокультурної складової професійної освіти майбутніх судноводіїв у другій половині XX – на початку XXI століття. Розглянуто періодизації з питань, дотичних до тематики дослідження. З огляду на події, які відбувалися в суспільстві та впливали на розвиток зазначеного історико-педагогічного процесу впродовж обраного відтинку часу, розроблено власну періодизацію: 1-й період (1951–1974 рр.) – надмірна ідеологізація та політизація змісту дисциплін соціокультурного спрямування. Цей період можна поділити на такі субперіоди: 1951–1958 рр. – посилення ролі суспільно-гуманітарних дисциплін, вжиття заходів щодо покращення якості їх викладання; 1959–1974 рр. – політехнізація освітньої сфери, перебудова викладання суспільних наук; 2-й період (1975–1989 рр.) – посилення якості підготовки спеціалістів унаслідок поступового удосконалення загальної середньої освіти молоді, що відбувалось у такі субперіоди: 1975–1983 рр. – покращення викладання дисциплін соціокультурного спрямування внаслідок виконання відповідних постанов уряду; 1984–1989 рр. – реформування загальної середньої освіти, зростання комп’ютеризації та пошук ефективних форм, методів та засобів навчання; 3-й період (1990–2017 рр.) – гуманітаризація морської освіти, збільшення частки соціально-гуманітарних дисциплін та віднесення більшості з них до переліку нормативних, що відбувалось у такі субперіоди: 1990–1996 рр. – відхід від радянських традицій та перебудова викладання дисциплін соціокультурного спрямування; 1997–2017 рр. – інтеграційні процеси вітчизняної освіти зі світовими освітніми тенденціями, переорієнтація української системи підготовки та дипломування морських фахівців відповідно до «Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти». The article outlines the importance of developing the periodization of sociocultural component development in professional education of future navigators in the second half of the XXth – the beginning of the XXIst century. Periodizations on issues related to the research topic are considered. With a view on events that influenced the development of this historical and pedagogical process within the selected period of time, own periodization is developed: 1st period (1951–1974) – excessive ideologizing and politicization of the content of socio-cultural disciplines. This period can be divided into the following subperiods: 1951–1958 – strengthening the role of humanities; 1959–1974 – polytechnic education, restructuring the teaching of social sciences in universities and secondary special educational institutions; 2nd period (1975–1989) – strengthening the quality of training due to the gradual improvement of general secondary education, which took place in the following subperiods: 1975–1983 – improving the teaching of sociocultural disciplines due to the implementation of relevant government regulations; 1984–1989 – reform of general secondary education, growth of computerization and search for effective forms, methods and means of teaching; 3rd period (1990–2017) – the humanitarianisation of maritime education, increasing the number of social sciences and humanities and including most of them in the list of normative, which occurred in the following subperiods: 1990–1996 – departure from Soviet traditions and restructuring of teaching socio-cultural disciplines; 1997–2017 –reorientation of the Ukrainian system of training and certification of seafarers in accordance with the ‘International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers’. |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2175 |
ISSN: | 2616-5597 (Print) |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Penza_periodisation.pdf | 670.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.