Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1545
Назва: Роль і місце професійно-орієнтованої комунікативної компетенції в системі професійної підготовки майбутніх фахівців морської галузі
Інші назви: The importance of professionally-oriented communicative competency in the system of professional training of future seafarers
Автори: Мороз, О.Л.
Мороз, Е.Л.
Moroz, O.L.
Ключові слова: вища морська освіта
готовність до іншомовного спілкування
кваліфікаційні вимоги
компетентнісний підхід
морська англійська мова
професійно-орієнтована комунікативна компетенція
професійна освіта
професійна підготовка
high maritime education
foreign language communication readiness
qualification requirements
competency-based approach
Maritime English
professionally-oriented communicative competency
professional education
professional training
Дата публікації: 2020
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Мороз О.Л. Роль і місце професійно-орієнтованої комунікативної компетенції в системі професійної підготовки майбутніх фахівців морської галузі / Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 31.Том 4. – С. 39-44.
Серія/номер: УДК: 372.881.111.1:004.77;
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано різні підходи до тлумачення професійно-орієнтованої комунікативної компетенції в системі професійної підготовки майбутніх фахівців різних галузей виробництва та сфер обслуговування, вста¬новлено її специфічну роль у системі професійної підготовки майбутніх фахівців морської галузі. Стверджується, що застосування компетентнісного підходу дозволить підвищити ефективність профе-сійної освіти за рахунок формування важливих професійних навичок і компетенцій, включаючи й комунікативну. Після вивчення останніх досліджень у сфері формування професійно-орієнтованої комунікативної компетенції у статті надається тлумачення її як особистісної характеристики, що дозволяє здійснювати ефективну кому¬нікацію в професійному середовищі за допомогою іноземної мови. Визнаючи необхідність удосконалення і підвищення рівня якості іншомовної освіти для всіх напрямів і спеціаль¬ностей професійної освіти, стверджується, що для фахівців морської галузі рівень володіння професійно-орієн¬тованою комунікативною компетенцією є украй необхідним, оскільки подекуди він є гарантом безпеки руху суден, навколишнього середовища і навіть життя людей. З огляду на це, а також врахувавши вимоги Міжнародної мор¬ської організації та реальні потреби моряків, пропонується визнати професійно-орієнтовану комунікативну ком-петенцію невід’ємним інтегральним складником професійної компетентності фахівця морської галузі, оскільки вона забезпечить можливість прийняття швидких і правильних рішень у складних професійних умовах, ґрунтую¬чись на інформації, отриманій в процесі спілкування з іншими представниками та учасниками морської галузі. Стверджується, що дисципліну «Морська англійська мова» слід включати до циклу професійної підготовки у вищих морських навчальних закладах. При цьому системотвірним критерієм формування всіх структурних компонентів професійно-орієнтованої комунікативної компетенції необхідно визнати професійну спрямова¬ність, що дозволить досягти мети вищої професійної освіти – підготовки висококваліфікованого, компетент¬ного та конкурентоспроможного фахівця. The article analyzes different approaches to the definition of professionally-oriented communicative competency in the system of professional training of future specialists for various industrial and service spheres and establishes its specific role in the system of professional training of future seafarers. It is acknowledged that the application of the competency-based approach will enable to enhance the effectiveness of the professional training by means of formation of crucial professional skills and competencies, including the communicative competency. Having studied the latest research on the professionally-oriented communicative competency, we define it as personal characteristic allowing for implementation of effective communication in professional environment with the purpose of defeating professional challenges by means of a foreign language. While recognizing the need of improvement and promotion of foreign language training effectiveness in the system of professional training in general, it is at the same time argued that for future seafarers professionally-oriented communicative competency mastery is extremely important as it can guarantee the safety of navigation, environmental safety and even safety of human life. Considering all of the above, taking into account the requirements of the IMO and the needs of seafarers, gained by means of opinion polling, it is suggested to recognize the professionally-oriented communicative competency as an integral part of professional competence of future seafarers as it will allow for their ability to take fast and correct decisions in challenging professional situations, based on the received information in the process of communication with other representatives and parties of the maritime industry. So it is declared that the academic discipline Maritime English should be included into the section of professional subjects of the curriculum in higher maritime educational institutions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1545
ISSN: 2308-4855 (Print)
2308-4863 (Online)
Розташовується у зібраннях:Кафедра англійської мови в судноводінні

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Moroz_the_role_of_communicative_competency.pdf518.88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.