Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1399
Title: Психолого-дидактичне підґрунтя навчання англомовного спілкування майбутніх фахівців флоту
Authors: Огородник, Н.Є.
Огородник, Н.Е.
Ohorodnyk, N.Ye.
Keywords: Майбутні моряки
англомовні комунікативні навички
криза ідентичності
провідна діяльність
інтелектуалізація когнітивних процесів
Будущие моряки
англоязычные коммуникативные навыки
кризис идентичности
ведущая деятельность
интеллектуализация когнитивных процессов
Future seafarers
English-language communication skills
identity crisis
leading activity
intellectualization of cognitive processes
Issue Date: 2020
Publisher: RS Global Sp. z O.O.
Citation: Психолого-дидактичне підґрунтя навчання англомовного спілкування майбутніх фахівців флоту / Н. Огородник // International Journal of Innovative Technologies in Social Science 5(26), June 2020. – С. 7-11. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss
Series/Report no.: УДК: 372.881.111.1;
Abstract: Принцип свідомості є одним з основних принципів розвитку англомовних навичок спілкування для майбутніх моряків. Він передбачає свідоме засвоєння всіх аспектів мовних знань (мовного, мовленнєвого і лінгвосоціо культурного); уможливлює також спілкування у повній відповідності до ситуації та конкретного культурного контексту; забезпечує ефективними навчальними тактиками та стратегіями для процесу навчання протягом усього життя. Принцип осознанности является одним из основных принципов развития навыков общения на английском языке у будущих моряков. Он обеспечивает сознательное овладение всеми аспектами языковых знаний (лингвистическим, речевым и лингвосоциокультурным); делает возможным общение в полном соответствии с коммуникативной ситуацией и конкретным культурным контекстом; а также оснащает эффективными учебными тактиками и стратегиями, необходимыми и полезными для обучения на протяжении всей жизни. Among the basic principles of the English-language communication skills development for future seafarers is the principle of consciousness. Being implemented in a teaching and learning process it provides understanding as a fundamental component of the future seafarers’ professional competence. As a result, all the aspects of language knowledge (linguistic, speech, and linguo-sociocultural issues) are processed by the students consciously. They also become able to communicate in full compliance with a communicative situation and a specific cultural context. Moreover, effective learning tactics and strategies that students master reasonably are expected to facilitate them in their further life-long learning process.
Description: International Journal of Innovative Technologies in Social Science 5(26), June 2020. Категорія Б.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/1399
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судновій енергетиці

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ohorodnyk_Psyhologo-ped.pdf305.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.