Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/910
Title: Сутність та компоненти гуманітарної освіти
Other Titles: Сущность и компоненты гуманитарного образования
The essence and components of education in the humanities
Authors: Овчиннікова, О.М.
Овчинникова, Е.Н.
Ovchynnikova, O.M.
Keywords: освіта
гуманітарна освіта
гуманітарні дисципліни
мета гуманітарної освіти
структурні компоненти гуманітарної освіти
завдання гуманітарної освіти
людина
гуманітарний зміст
образование
гуманитарное образование
гуманитарные дисциплины
цель гуманитарного образования
структурные компоненты гуманитарного образования
задания гуманитарного образования
человек
гуманитарное содержание
Key words education
education in the humanities
humanities
purpose of education in the humanities
structural components of education in the humanities
tasks of education in the, human
humanitarian content
Issue Date: 2019
Publisher: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Citation: Овчиннікова О.М. Сутність та компоненти гуманітарної освіти / «Педагогічний альманах». – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2019. – № 43. – С.56 – 61.
Series/Report no.: УДК: 37.013;
Abstract: Стаття присвячена сутності гуманітарної освіти. У сучасній Україні зазнають істотних змін різноманітні сфери життя суспільства, відбувається трансформація суспільних відносин, переглядається система цінностей і пріоритетів. Новим викликам сьогодення повинна відповідати й освіта, метою якої є формування всебічно розвиненої особистості, грамотного і компетентного фахівця. Однією із ланок освіти є гуманітарна освіта. Тому у статті розглянуто та проаналізовано термін «освіта», дано визначення дефініції «гуманітарна освіта». Виділено структурні компоненти гуманітарної освіти: світоглядно-філософський, соціально-політичний, історичний, культурологічний, філологічний, еколого-природничий, правовий, психолого-педагогічний, етичний та естетичний. Виокремлено дисципліни гуманітарного напряму: філософія, історія, українська мова, історія культури й культурологія, політологія й соціологія, психологія й педагогіка, етика й естетика, правознавство, логіка, мовознавство, літературознавство, мистецтвознавство, релігієзнавство, культурологія тощо, зазначена мета гуманітарної освіти, окреслено завдання гуманітарної освіти, розкрито значення та показано необхідність вивчення гуманітарних дисциплін у вищій школі, підкреслено вплив гуманітарної освіти на людину, а також вказано на великий потенціал гуманітарних дисциплін щодо формування ціннісних орієнтацій особистості, адже вони присвячені людині, її ролі в навколишньому середовищі, а також передбачають пізнання її внутрішньої природи. Загалом вивчення гуманітарних дисциплін допомагає розглядати проблеми сьогоднішнього часу через призму духовного досвіду всього людства, через включення в сучасну культуру духовних цінностей, набутих людством на важкому шляху самопізнання. Висунуто думку щодо наповнення гуманітарним змістом економічних, математичних, природничо-наукових дисциплін. Статья посвящена сущности гуманитарного образования. В современной Украине претерпевают существенные изменения различные сферы жизни общества, происходит трансформация общественных отношений, пересматривается система ценностей и приоритетов. Новым вызовам современности должно соответствовать и образование, целью котрого является формирование всесторонне развитой личности, грамотного и компетентного специалиста. Одним из звеньев образования является гуманитарное образование. Поэтому в статье рассмотрен и проанализирован термин «образование», дано определение дефиниции «гуманитарное образование». Выделены структурные компоненты гуманитарного образования: мировоззренчески-философский, социально-политический, исторический, культурологический, филологический, экологический, правовой, психолого-педагогический, этический и эстетический. Выделены дисциплины гуманитарного направления: философия, история, украинский язык, история культуры и культурология, политология и социология, психология и педагогика, этика и эстетика, правоведение, логика, языкознание, литературоведение, искусствоведение, религиоведение, культурология и т.д., указана цель гуманитарного образования, очерчены задачи гуманитарного образования, раскрыто значение и показана необходимость изучения гуманитарных дисциплин в высшей школе, подчеркнуто влияние гуманитарного образования на человека, а также указано на большой потенциал гуманитарных дисциплин по формированию ценностных ориентаций личности, ведь они посвящены человеку, его роли в окружающей среде, а также предусматривают познания ее внутренней природы. В общем, изучение гуманитарных дисциплин помогает рассматривать проблемы сегодняшнего времени через призму духовного опыта всего человечества, за счет включения в современную культуру духовных ценностей, приобретенных человечеством на трудном пути самопознания. Выдвинуто мнение по наполнению гуманитарным содержанием экономических, математических, естественно-научных дисциплин. The article is dedicated to the essence of the education in the humanities. In modern Ukraine various spheres of society are undergoing significant changes, the transformation of social relations is underway, and the system of values and priorities is being revised. Education needs to meet the new challenges of today, the purpose of which is to develop a well-developed personality, an intelligent and competent specialist. One of the links of education is education in humanities. That’s why in the article the term "education" is examined and analyzed, the definition of "education in the humanities" is defined. The structural components of education in the humanities are highlighted: philosophical, socio-political, historical, cultural, philological, ecological-natural, law, psychological-pedagogical, ethical and aesthetic. The disciplines of the humanities are highlighted: philosophy, history, ukrainian language, history of culture and cultural studies, political science and sociology, psychology and pedagogy, ethics and aesthetics, science of law, logic, linguistics, literary criticism, art criticism, religious studies, cultural studies, etc., the purpose of education in the humanities is stated, the tasks of the education in humanities are outlined, the importance and the necessity of studying the humanities in higher education is revealed, the impact of education in the humanities on a person is emphasized, the great potential of humanities to form the value orientations of the personality is indicated, since they are dedicated to the person, his role in the environment, and also provide knowledge of his inner nature. In general, the study of the humanities helps to see the problems of today through the lens of the spiritual experience of all mankind, through the incorporation into the modern culture of spiritual values acquired by humanity on the difficult path of self-discovery.
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/910
ISSN: 2616-5597
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchynnikova_components_of_the_education_in_the_humanities.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.