Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/732
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолошинов, С.А.-
dc.contributor.authorVoloshynov, S.A.-
dc.date.accessioned2020-03-10T14:29:56Z-
dc.date.available2020-03-10T14:29:56Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВолошинов С.А Аналіз підходів та засобів навчання у морських закладах освіти за кордоном/ С.А. Волошинов // Педагогічний дискурс: зб. наук. праць. - Вип 27. - Хмельницький : Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, 2019. - С. 77 - 83. DOI: 10.31475/ped.dys.2019.27.09uk_UA
dc.identifier.issn2313-8769-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/732-
dc.descriptionКатегорія Вuk_UA
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз сучасного стану морської освіти за кордоном. Проаналізовано дослідження щодо професійної підготовки морських фахівців за кордоном і зроблено висновок про не достатнє висвітлення питання дослідження підходів та засобів навчання у морських освітніх закладах за кордоном, що спрямовані на підвищення ефективності морської освіти. Висвітлено значення таких міжнародних інститутів як Міжнародна асоціація морських університетів та Міжнародний морський університет в удосконаленні професійної підготовки майбутніх морських фахівців. Проаналізовано дослідження щодо проблем удосконалення професійної підготовки морських фахівців у країнах, що розвиваються (Південна Африка, В’єтнам). Визначено, що для удосконалення професійної підготовки майбутніх морських фахівців в Україні можуть бути використані такі підходи як міждисциплінарний, дуальний, інформативний, дослідницький, інтегративний, а також принцип мобільності. Як ефективні засоби навчання визначено засоби віртуальної та доповненої реальності, мобільні технології та дистанційне навчання. The article analyzes the current state of maritime education abroad. The study on the training of maritime specialists abroad is analyzed and the conclusion is made that the issue of research on approaches and means of training in maritime educational institutions abroad, aimed at improving theefficiency of maritime education, is not adequately covered. The importance of such international institutes as the International Association of Maritime Universities and the International Maritime University in improving the professional training of future maritime professionals is highlighted. It is revealed that the International Association of Maritime Universities is paying attention to the problems of the impact of virtual reality on maritime education and training, including the coverage of how to apply virtual reality in the training of maritime professionals. It is determined that the main content of the educational programs of the International Maritime University is the educational and research problems. Studies on the challenges of improving the training of maritime professionals in developing countries (South Africa, Vietnam) are analyzed. Some recommendations that may be appropriate for introducing Ukraine’s maritime education as a country undergoing a process of reforming the national education system are presented. Methods such as analysis, synthesis, comparison, generalization wereused to achieve the goal. It has been established that the emphasis is on developing the digital skills of future maritime professionals and implementing the requirements of the 4th Industrial Revolution into maritime education and training. It is determined that to improve the professional training of future maritime specialists in Ukraine such approaches as interdisciplinary, dual, informative, research, integrative, as well as the principle of mobility can be used. As the result, virtual and augmented reality, mobile technologies and distance learning are identified as effective learning tools.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХмельницька гуманітарно-педагогічна академіяuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 378.1;-
dc.subjectзарубіжний досвідuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectчетверта промислова революція (4.0)uk_UA
dc.subjectморські фахівцuk_UA
dc.subjectforeign experienceuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectmaritime specialistuk_UA
dc.subjectfourth industrial revolution (4.0)uk_UA
dc.titleАналіз підходів та засобів навчання у морських закладах освіти за кордономuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of Approaches and Teaching Tools in Maritime Educational Institutions Abroaduk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра інноваційних технологій та технічних засобів судноводіння

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloshynov_Analysis_of_Approaches.pdf245.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.