Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/644
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБезбах, О.М.-
dc.contributor.authorШерман, М.І.-
dc.contributor.authorBezbah, O.M.-
dc.contributor.authorSherman, M.I.-
dc.date.accessioned2019-12-20T10:07:47Z-
dc.date.available2019-12-20T10:07:47Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБезбах О.М. Аналіз базових дефініцій дослідження інформаційної культури майбутніх судноводіїв / О.М. Безбах, М.І. Шерман // Інформаційні технології в освіті. - № 1 (26). - Херсон : ХДУ, 2016. – С. 48 – 73. DOI : 10.14308/ite000572uk_UA
dc.identifier.issn1998-6939-
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/644-
dc.descriptionКатегорія Вuk_UA
dc.description.abstractНа підставі аналізу відомостей, наведених у фахово-орієнтованих джерелах з позицій культурологічного та діяльнісного підходів, уточнено базові означення дослідження – "інформаційна діяльність", "інформаційна поведінка", "інформаційна потреба", "інформаційний світогляд". З’ясовано, що інформаційні потреби особистості фактично є потребами в інформаційній діяльності особи з метою усунення розбіжності між наявним та нормальним станом інформаційної сфери суб’єкта в умовах інформаційного суспільства. Встановлено, що інформаційні потреби мають виражений соціально-інформаційний характер, поділяються на сенсорні, соціальні та професійні, структура інформаційних потреб утворена комунікаційною, пізнавальною, мнемічною, естетичною, регулятивною, професійною складовими, що є рушійними силами інформаційної діяльності особи. Теоретично обгрунтовано та введено до наукового обігу дефініцію "інформаційна діяльність майбутніх судноводіїв", під якою ми розуміємо сукупність дій, спрямованих на задоволення їхніх інформаційних потреб у соціальній, пізнавальній та практично-перетворювальній сферах професійної та особистісної діяльності, метою якої є забезпечення сталого професійного розвитку та особистісної адаптації майбутніх судноводіїв в умовах глобального інформаційного суспільства. Визначено, що її структуру утворюють інформаційно-правова, інформаційно-аналітична, інформаційно-комунікативна, інформаційно-управлінська, інформаційно-документальна, інформаційно-операторська складові. Проаналізовано зміст термінів "інформаційна грамотність", "інформаційна освіченість", "інформаційна компетентність", "інформаційна культура" та вибудовано їх ієрархію як послідовність етапів формування інформаційної культури майбутніх судноводіїв. Based on analysis of data sources, professionally-oriented products with cultural and activity approaches clarified the definition of basic research - "information activities", "information behavior", "information need", "world news". It was found that the information needs of the individual are in fact in the information needs of human activities in order to eliminate the mismatch between the current and the normal state of the information sphere of the subject in the information society. It has been established that the information requirements have pronounced social and informational nature, are divided into sensory, social and professional structure of information requirements established communication, cognitive, mnemonic, aesthetic, regulatory, professional components, and they are the driving forces of human information. In theory reasonable and entered in a scientific appeal definition "informative activity of future navigators", under that we understand totality of the actions, sent to satisfaction of their informative requirements in social, cognitive and practical spheres of professional and personality activity the aim of that is providing of steady professional development and personality adaptation of future navigators in the conditions of global informative society. It is certain that her structure is formed by informatively-legal, research and information, informatively-communicative, informatively-administrative, informatively-documentary, informatively-operator constituents. The analysis of maintenance of terms is executed "informative literacy", "informative form", "informative competence", "informative culture" and lined up their hierarchy as sequence of the stages of forming of informative culture of future navigators. На основании анализа сведений профессионально-ориентированных источников с позиций культурологического и деятельностного подходов уточнены базовые определения исследования – "информационная деятельность", "информационная поведение", "информационная потребность", "информационное мировоззрение". Выяснено, что информационные потребности личности фактически являются потребностями в информационной деятельности человека с целью устранения рассогласования между имеющимся и нормальным состоянием информационной сферы субъекта в условиях информационного общества. Установлено, что информационные потребности имеют выраженный социально- информационный характер, подразделяются на сенсорные, социальные и профессиональные, структура информационных потребностей образована коммуникационной, познавательной, мнемической, эстетической, регулятивной, профессиональной составляющими, и именно они являются движущими силами информационной деятельности человека. Теоретически обоснована и введена в научное обращение дефиниция "информационная деятельность будущих судоводителей", под которой мы понимаем совокупность действий, направленных на удовлетворение их информационных потребностей в социальной, познавательной и практико-преобразующей сферах профессиональной и личностной деятельности, целью которой является обеспечение устойчивого профессионального развития и личностной адаптации будущих судоводителей в условиях глобального информационного общества. Определено, что ее структуру образуют информационно-правовая, информационно- аналитическая, информационно-коммуникативная, информационно-управленческая, информационно-документальная, информационно-операторская составляющие. Выполнен анализ содержания терминов "информационная грамотность", "информационная образованность", "информационная компетентность", "информационная культура" и выстроена их иерархия как последовательность этапов формирования информационной культуры будущих судоводителей.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХДУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК : 378.147;-
dc.subjectінформаційна культураuk_UA
dc.subjectмайбутні судноводіїuk_UA
dc.subjectінформаційна діяльністьuk_UA
dc.subjectінформаційна поведінкаuk_UA
dc.subjectінформаційна потребаuk_UA
dc.subjectinformation cultureuk_UA
dc.subjectfuture navigatorsuk_UA
dc.subjectinformation activitiesuk_UA
dc.subjectinformation behavioruk_UA
dc.subjectinformation needuk_UA
dc.subjectинформационная культураuk_UA
dc.subjectбудущие судоводителиuk_UA
dc.subjectинформационная поведениеuk_UA
dc.subjectинформационная потребностьuk_UA
dc.subjectинформационная деятельностьuk_UA
dc.titleАналіз базових дефініцій дослідження інформаційної культури майбутніх судноводіївuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis definitions of basic research information culture of future navigatorsuk_UA
dc.title.alternativeАнализ базовых дефиниций исследования Информационной культуры будущих судоводителейuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра інноваційних технологій та технічних засобів судноводіння

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bezbah_Sherman_analysis_definitions.pdf982.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.