Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/432
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шалар, О.Г. | |
dc.contributor.author | Shalar, O.G | |
dc.contributor.author | Стрикаленко, Є. А. | |
dc.contributor.author | Стрикаленко, Е.А. | |
dc.contributor.author | Strykalenko, E.A. | |
dc.contributor.author | Гузарь, В.Н. | |
dc.contributor.author | Гузар, В.М. | |
dc.contributor.author | Huzar, V.M. | |
dc.date.accessioned | 2019-11-10T14:57:16Z | |
dc.date.accessioned | 2024-06-12T15:39:02Z | - |
dc.date.available | 2019-11-10T14:57:16Z | |
dc.date.available | 2024-06-12T15:39:02Z | - |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Шалар О.Г., Стрикаленко Є.А., Гузар В.М. Особливості формування командної згуртованості юних спортсменок в ігрових видах спорту. Спортивні ігри. Харків: ХДАФК, 2019, №3 (13), 64-73. Doi: 10.15391/si.2019-3.08 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2523-4161 (Ukrainian ed. Online) | |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/432 | - |
dc.description | Науковий журнал | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета: полягає в визначені особливостей формування командної згуртованості в ігрових видах спорту. Матеріал і методи: використовувались наступні методи дослідження: психолого-педагогічне анкетування рівня згуртованості та конфліктності в колективі (методики Л. Столяренка, К. Томаса, Сішара тощо); методи математичної обробки отриманих результатів. У дослідженні прийняли участь 4 жіночі команди, а саме: гандбольна «Дніпрянка», баскетбольна «Таврійські зірки», футбольна «Южанка» та волейбольна команда «Едалеїда» Херсонської області. Вік дівчат 13-14 років. Результати: порівняння рівня командної згуртованості юних спортсменок в різних ігрових видах спорту довело, що індекс групової згуртованості суттєво більший у юних гандболісток та баскетболісток; подібна тенденція спостерігається і при порівняння даних оцінювання ціннісно-орієнтовної єдності колективу. Психологічний клімат в усіх командах практично однаковий; вирішення конфліктної ситуації у гандболісток відбувається за рахунок співпраці, а в інших командах компромісу; в усіх спортивних командах існує домінування діяльнісної та ціннісної сфери над емоційною. Висновки: Результати визначення взаємозв’язку між показниками змагальної діяльності та рівнем командної згуртованості довели, що існує тісний взаємозв’язок (r = 0,825) між успіхом сумісної діяльності та показниками змагальної результативності, між ціннісно- орієнтованою єдністю колективу, рівнем групової згуртованості та рівнем спортивної майстерності r = 0,852 та r = 0,420 відповідно. Також встановлено, що з зростанням спортивних результатів конфліктні ситуації вирішуються за рахунок співпраці (r =0,777). Перспектива подальших досліджень має бути пов’язана із впливом авторитету тренера на командну згуртованість і єдність юних спортсменок. Цель: заключается в определенные особенностей формирования командной сплоченности в игровых видах спорта. Материал и методы: использовались следующие методы исследования: психолого- педагогическое анкетирование уровня сплоченности и конфликтности в коллективе (методики Л. Столяренко, К. Томаса, Сишара и т.п.); методы математической обработки полученных результатов. В исследовании приняли участие 4 женские команды, а именно: гандбольная «Днепрянка», баскетбольная «Таврийские звезды», футбольная «Южанка» и волейбольная команда «Едалеида» Херсонской области. Возраст девушек 13-14 лет. Результаты: сравнения уровня командной сплоченности юных спортсменок в различных игровых видах спорта показало, что индекс групповой сплоченности существенно больше в юных гандболисток и баскетболисток; подобная тенденция наблюдается и при сравнения данных оценки ценностного единства коллектива. Психологический климат во всех командах практически одинаков; решения конфликтной ситуации у гандболисток происходит за счет сотрудничества, а в других командах компромисса; во всех спортивных командах существует доминирование деятельностной и ценностной сферы над эмоциональной. Выводы: Результаты определения взаимосвязи между показателями соревновательной деятельности и уровнем командной сплоченности виявили существование тесной взаимосвязи (r = 0,825) между успехом совместной деятельности и показателями соревновательной результативности, между ценностным единством коллектива, уровнем групповой сплоченности и уровнем спортивной майстерства: r = 0,852 и r = 0,420 соответственно. Также установлено, что с ростом спортивных результатов конфликтные ситуации решаются за счет сотрудничества (r = 0,777). Перспектива дальнейших исследований должна быть связана с влиянием авторитета тренера на командную сплоченность и единство юных спортсменок. Purpose: consists in certain features of the formation of team cohesion in team sports. Material and methods: the following research methods were used: psychological and pedagogical survey of the level of cohesion and conflict in the team (methods L. Stolyarenko, K. Thomas, Sishara, etc.); methods of mathematical processing of the results. The study involved 4 women's teams, namely: the handball “Dnepryanka”, the basketball “Tavria stars”, the football “Yuzhanka” and the volleyball team “Edaleida” of the Kherson region. Age of girls 13-14 years. Results: comparing the level of team cohesion of young athletes in various team sports showed that the index of group cohesion is significantly higher in young handball players and basketball players; A similar trend is observed when comparing data assessing the value unity of the collective. The psychological climate in all teams is almost the same; Handball players resolve a conflict situation by cooperating, and in other teams a compromise; in all sports teams there is a domination of the activity and value sphere over the emotional one. Conclusions: The results of determining the relationship between the indicators of competitive activity and the level of team cohesion resulted in the existence of a close relationship (r = 0.825) between the success of joint activities and indicators of competitive performance, between the collective unity of values, the level of group cohesion and the level of sports leadership: r = 0.852 and r = 0.420 respectively. It was also found that with the growth of sports results, conflict situations are resolved through cooperation (r = 0.777). The prospect of further research should be related to the influence of the coach's authority on the team cohesion and unity of young athletes. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | ХДАФК, Спортивні ігри | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК: 796.31/32:796.08-055.25; | |
dc.subject | баскетбол | uk_UA |
dc.subject | волейбол | uk_UA |
dc.subject | гандбол | uk_UA |
dc.subject | футбол | uk_UA |
dc.subject | згуртованість | uk_UA |
dc.subject | психологічний клімат | uk_UA |
dc.subject | співпраця | uk_UA |
dc.subject | кореляція | uk_UA |
dc.subject | баскетбол | uk_UA |
dc.subject | волейбол | uk_UA |
dc.subject | гандбол | uk_UA |
dc.subject | футбол | uk_UA |
dc.subject | сплоченность | uk_UA |
dc.subject | психологический климат | uk_UA |
dc.subject | сотрудничество | uk_UA |
dc.subject | корреляция | uk_UA |
dc.subject | basketball | uk_UA |
dc.subject | volleyball | uk_UA |
dc.subject | handball | uk_UA |
dc.subject | football | uk_UA |
dc.subject | cohesion | uk_UA |
dc.subject | psychological climate | uk_UA |
dc.subject | cooperation | uk_UA |
dc.subject | correlation | uk_UA |
dc.title | Особливості формування командної згуртованості юних спортсменок в ігрових видах спорту | uk_UA |
dc.title.alternative | Особенности формирования командной сплоченности юных спортсменок в игровых видах спорта | uk_UA |
dc.title.alternative | Features of the formation of team cohesion of young athletes in team sports | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра безпеки життєдіяльності та професійно-прикладної фізичної підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Huzar_cohesion.pdf | 890.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.