Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/354
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чернявський, В.В. | - |
dc.contributor.author | Chernіavsky, V.V. | - |
dc.contributor.author | Чернявский, В.В. | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-08T09:14:38Z | - |
dc.date.available | 2019-11-08T09:14:38Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Чернявский В.В. Интеграция естественнонаучной и профессиональной подготовки специалистов речного и морского транспорта: необходимость и возможности осуществления / В. В. Чернявский // East European Scientific Journal. - № 2 (18) – Варшава : East European Scientific Journal, 2017 – С. 95 – 100. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://eesa-journal.com | - |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/354 | - |
dc.description | Іноземне видання | uk_UA |
dc.description.abstract | Article is devoted studying of a problem of integration natural-science and vocational training of experts of river and sea transport. The treatment of concepts «the general preparation», «natural-science prep-aration», "vocational training" is offered, the maintenance of each of them, and also their value for the future expert is defined. On the basis of the analysis of requirements to preparation of the expert of different social cus-tomers it is confirmed that natural-science and vocational training are inseparable from each other and should be carried out in the conditions of integration for what are necessary scientifically well-founded and checked up system of training, practical introductions and sufficient branch experience. It is proved that taking into account specificity of activity of the expert of river and sea transport the special attention should be given its natural-science preparation, in particular, to development of discipline of "Physicist". The conclusion that at the higher sea school of the physicist plays an exclusive role in realisation of the major purposes of educational process is drawn, namely: mastering by cadets of the maintenance of disciplines of a cycle of vocational training; for-mations at cadets of technical and technological knowledge; the organisations of research work of ca-dets.systems. Статья посвящена изучению проблемы интеграции естественнонаучной и профессио-нальной подготовки специалистов речного и морского транспорта. Предложена трактовка понятий «об-щая подготовка», «естественнонаучная подготовка», «профессиональная подготовка», определено со-держание каждого из них, а также их значение для будущего специалиста. На основе анализа требований к подготовке специалиста разных социальных заказчиков подтверждено, что естественнонаучная и профессиональная подготовка неотделимы друг от друга и должны осуществляться в условиях интеграции, для чего необходимы научно обоснованная и проверенная система обучения, практические внедрения и достаточный отраслевой опыт. Доказано, что с учётом специфики деятельности специалиста речного и морского транспорта особое внимание должно быть уделено его естественнонаучной подготовке, в частности, освоению дисциплины «Физика». Сделан вывод о том, что в высшей морской школе физика играет исключительную роль в реализации важнейших целей образовательного процесса, а именно: усвоении курсантами содержания дисциплин цикла профессиональной подготовки; формирования у курсантов технических и технологических знаний; организации научно-исследовательской работы курсантов. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | East European Scientific Journal | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК : 378:53:656.6; | - |
dc.subject | The general | uk_UA |
dc.subject | natural-science and vocational training of experts of river and sea transport | uk_UA |
dc.subject | a cycle of the general preparation | uk_UA |
dc.subject | integration natural-science and vocational training | uk_UA |
dc.subject | a vocational training cycle | uk_UA |
dc.subject | общая | uk_UA |
dc.subject | естественнонаучная и профессиональная подготовка специалистов речного и морского транспорта | uk_UA |
dc.subject | интеграция естественнонаучной и профессиональной подготовки | uk_UA |
dc.subject | цикл общей подготовки | uk_UA |
dc.subject | цикл профессиональной подготовки | uk_UA |
dc.subject | цикл професійної підготовки | uk_UA |
dc.subject | цикл загальної підготовки | uk_UA |
dc.subject | природничо і професійна підготовка фахівців річкового і морського транспорту | uk_UA |
dc.subject | інтеграція природничо-наукової та професійної підготовки | uk_UA |
dc.subject | загальна | uk_UA |
dc.title | Интеграция естественнонаучной и профессиональной подготовки специалистов речного и морского транспорта: необходимость и возможности осуществлени | uk_UA |
dc.title.alternative | Integration natural-science and vocational training of experts of river and sea transport: necessity and realization possibilities | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра судноводіння |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chernіavsky_Integration_natural_science_and_vocational.pdf | 593.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.