Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2379
Title: | Навчальний компонент професійно-орієнтованої комунікативної компетенції фахівців морської галузі |
Other Titles: | Learning component of professionally-oriented communicative competency of seafarers |
Authors: | Мороз, О.Л. Moroz, O.L. |
Keywords: | професійно-орієнтована комунікативна компетенція неперервна освіта здатність навчатися самоосвіта саморозвиток активне навчання professionally-oriented communicative competency life-long learning the ability to learn self-education self-development active learning |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Мороз О.Л. Навчальний компонент професійно орієнтованої комунікативної компетенції фахівців морської галузі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2021. Вип. 42. Том 3. С. 109-114. |
Series/Report no.: | УДК;372.881.111.1:004.77 |
Abstract: | У статті описано навчальний компонент професійно-орієнтованої комунікативної компетенції фахівців морської галузі. Встановлено, що іншомовна комунікативна компетенція є багатокомпонентним утворенням, а отже, аналіз її структури сприяє визначенню шляхів її формування та удосконалення. Виокремлення в структурі професійно-орієнтованої комунікативної компетенції на ряду з ядерними периферійних компонентів уможливлює покращення рівня ефективності професійно-орієнтованого спілкування серед фахівців морської галузі. Стверджується, що включення навчального компоненту до структурного складу професійно-орієнтованої комунікативної компетенції зумовлене необхідністю формування у курсантів/студентів навичок, що забезпечують швидкість та ефективність у пошуку інформації, здатність до критичного та компетентного її оцінювання, творчого використання даних для вирішення проблем, інтерпретації інформації і представлення різними способами, тобто здатність навчатися. Іноземна мова, під час формування цього компоненту, розглядається як певний інструмент, який мовець використовує для здійснення тих чи інших функцій і, таким чином, має стосунок до розвитку усіх інших компетенцій мовця. У статті встановлено, що формування навчального компоненту професійно-орієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців морської галузі має відбуватися у двох ключових аспектах: самостійна організація навчальної діяльності та володіння уміннями спільної діяльності. Для пояснення першого аспекту визначено ролі викладача та курсантів/студентів при організації самостійного (студенто-орієнтованого) навчання та запропоновано організаційно-методичні прийоми формування навчального компоненту через організацію самостійної роботи. Щодо реалізації другого аспекту формування навчального компоненту професійно-орієнтованої комунікативної компетенції, встановлено, що важливим в організаційному плані є реалізація принципу взаємонавчання (peer teaching), а в методичному - залучення стратегій активного навчання. Доведено, що навчальний компонент забезпечить оволодіння курсантами елементарними навичками роботи з навчальними та довідковими матеріалами та дозволить самостійно здобувати, швидко осмислювати та критично оцінювати інформацію, й стане основою ефективного і самостійного вивчення мов упродовж усього життя. The article describes the learning component of the professionally-oriented communicative competency of seafarers. It is determined that the foreign language communicative competency is a multicomponent complex phenomenon and thus the analysis of its structure can provide for the determination of the ways to its formation and improvement. Distinguishing inside the professionally-oriented communicative competency structure both core and distal components enables the improvement of the professionally-oriented communication efficiency level among the maritime industry specialists. It is stated that the introduction of the learning component into the structure of the professionally-oriented communicative competency of seafarers can be explained by the necessity to form such students’/cadets’ skills that will allow for the fast and effective information search, their ability to it’s critical and competent assessment, to apply the obtained data for problem-solving in a creative manner, to interpret the information gained and present it in different ways, i.e. the ability to learn. A foreign language, while forming this distal component of the professionally-oriented communicative competency structure, is viewed as a certain tool which is used by a speaker to perform the functions needed and, thus, it is related to the formation and development of all other speaker’s competencies. It is stated in the article that the formation of the learning component of the professionally-oriented communicative competency of future seafarers has to be carried out in two key aspects: the individual organization of the educational process and the ability to cooperate and interact with others. To explain the first aspect it has been defined the roles of both teachers and cadets/students when organizing individual (student-centered) education and it also has been suggested the organizational and methodological strategies of the learning component formation by means of the individual work. As for the second aspect of the learning component formation application, it has been defined that the crucial point in organizational matter is the peer teaching principle implementation peer teaching, but when it comes to the methodological matter it is important to apply active learning strategies. It is proved that the learning component can provide for the mastering of the basic learning skills, how to work with the learning and reference materials, which, in turn, will enable cadets/students to independently gain, fast process and critically assess the information and will become a profound grounds for the efficient and independent life-long language learning. |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2379 |
ISSN: | 2308-4855 (Print) 2308-4863 (Online) |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moroz_learning_component.pdf | 352.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.