Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2202
Title: Особливості розвитку гуманітарної освіти у морських навчальних закладах україни (1973-1983 рр.)
Other Titles: Особенности развития гуманитарного образования в морских учебных заведениях Украины (1973-1983)
Education in the humanities in maritime educational institutions of Ukraine (1973-1983)
Authors: Овчиннікова, О.М.
Овчинникова, Е.Н.
Ovchynnikova, O.M.
Keywords: Спеціальність
навчальний план
предмет
семестр
іспит
залік
Специальность
учебный план
предмет
семестр
экзамен
зачет
Specialty
curriculum
subject
semester
exam
credit
Issue Date: 2021
Publisher: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
Citation: Овчиннікова О. М. Особливості розвитку гуманітарної освіти у морських навчальних закладах України (1973-1983 рр.) Педагогічний альманах. 2021. Вип. 47. С. 239-247.
Series/Report no.: УДК: 37.013;
Abstract: Статтю присвячено гуманітарній освіті в морських навчальних закладах України (1973-1983 рр.). Нижньою межею обрано 1973 рік, коли було прийнято закон "Про затвердження основ законодавства СРСР і радянських республік про народну освіту", визнаючи, що Закон СРСР «Закон про зміцнення зв’язку школи з життям та про подальший розвиток системи народної освіти в УРСР» (24 грудня 1958 р.) втратив чинність, а Верховним Радам союзних республік було доручено привести законодавство у відповідність з основами законодавства СРСР про народну освіту. Верхньою межею обрано 1983 рік, як рік перед початком однієї з наймасштабніших реформ освіти, яка припускала доповнення всезагальної середньої освіти молоді професійною, націлення молоді на отримання робітничих професій, перерозподіливши ресурси на користь системи професійно-технічної освіти за рахунок вищої школи. У зазначений період проаналізовано морський транспорт, стан освіти та викладання гуманітарних дисциплін у морських навчальних закладах України. Для цього вивчено навчальні плани Морського коледжу Херсонської державної морської академії та Херсонської філії Миколаївського суднобудівного інституту імені адмірала С. Макарова для дослідження питомої ваги гуманітарних наук у загальній кількості годин навчальної програми та визначення предметів, які вивчались на кожному році навчання у морських навчальних закладах України протягом 1973-1983 років. Виявлено, що в навчальних планах гуманітарним дисциплінам було відведено невелику кількість годин. Серед гуманітарних наук, які вивчалися, виділено такі: іноземна мова, історія, література, соціальні науки, соціальна географія та ін. З’ясовано, що велика увага приділялася спеціальним і профільним предметам, а також ідеологічним дисциплінам, таким як історія КПРС, марксистсько-ленінська філософія, науковий комунізм та атеїзм. Зроблено висновок, що в зазначений період радянський флот розвивався, що позначалося на освітній сфері. Статья посвящена гуманитарному образованию в морских учебных заведениях Украины (1973-1983 гг.). Нижней границей избран 1973, когда был принят закон "Об утверждении основ законодательства СССР и советских республик о народном образовании", признавая, что Закон СССР «Закон об укреплении связи школы с жизнью и о дальнейшем развитии системы народного образования в РСФСР» (24 декабря 1958) утратил силу, а Верховным Советам союзных республик было поручено привести законодательство в соответствие с основами законодательства СССР о народном образовании. Верхней границей избран 1983 год, как год перед началом одной из самых масштабных реформ образования, которая предполагала дополнение всеобщего среднего образования молодежи профессиональным, нацеливание молодежи на получение рабочих профессий, перераспределив ресурсы в пользу системы профессионально-технического образования за счет высшей школы. В указанный период проанализированы морской транспорт, состояние образования и преподавания гуманитарных дисциплин в морских учебных заведениях Украины. Для этого изучены учебные планы Морского колледжа Херсонской государственной морской академии и Херсонского филиала Николаевского судостроительного института имени адмирала С. Макарова для исследования удельного веса гуманитарных наук в общем количестве часов учебной программы и определения предметов, изучавшихся на каждом году обучения в морских учебных заведениях Украины в течение 1973-1983 годов. Выявлено, что в учебных планах гуманитарным дисциплинам было отведено небольшое количество часов. Среди гуманитарных наук, которые изучались выделены следующие: иностранный язык, история, литература, социальные науки, социальная география и др. Выяснено, что большое внимание уделялось специальным и профильным предметам, а также идеологическим дисциплинам, таким как история КПСС, марксистско-ленинская философия, научный коммунизм и атеизм. Сделан вывод, что в указанный период советский флот развивался, что сказывалось на образовательной сфере. The article is devoted to the education in the humanities in maritime educational institutions of Ukraine (1973-1983). The lower limit was chosen 1973, when the law "Approval of the Basics of the Legislation of the USSR and the Soviet Republics about Public Education" was adopted, recognizing as invalid the Law of the USSR «Strengthening of relations between school and life and the further development of the public education system in the USSR», December 24th, 1958 and it was assigned to the Supreme Soviets of the Union Republics to bring into compliance the legislation of the Union Republics with the Basics of the legislation of the USSR and the Union Republics on public education. The upper limit was 1983 as the year before the beginning of one of the largest education reforms, which involved supplementing of the universal secondary education with vocational education for young people, targeting young people to obtain working professions, redistributing resources in favor of vocational education at the expense of the higher education. During this period, we analyzed the condition of maritime transport, the state of education and teaching of humanities in maritime educational institutions of Ukraine. For this purpose, the curriculum of the Maritime College of the Kherson State Maritime Academy and the Kherson office branch of the Nikolaev Shipbuilding Institute were studied to know the number of hours of the humanities in the total number of hours of the curriculum and to determine the subjects studied in each year during 1973-1983. It was found that a small number of hours were devoted to the humanities in the curriculum. Among the humanities studied in maritime educational institutions of Ukraine are foreign language, history, literature, social sciences, social geography, and others. Much attention was paid to special and specialized subjects, as well as ideological disciplines, such as the history of the CPSU, Marxist-Leninist philosophy, scientific communism and atheism. In general, during this period the Soviet fleet developed, which affected the educational sphere.
Description: Фахова стаття
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2202
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchynnikova_development_of_maritime_education_1973-1983.pdf670.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.