Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/218
Title: | Модель алгоритмічної підготовки майбутніх судноводіїв до вирішення професійно-орієнтованих завдань |
Other Titles: | A model for algorithmic training of future skipper to solve professionally-oriented problems Модель алгоритмической подготовки будущих судоводителей к решению профессионально-ориентированных задач |
Authors: | Волошинов, С.А. Voloshynov, S.A. |
Keywords: | алгоритмічна підготовка судноводії професійно-орієнтовані завдання інформаційно-комунікаційне середовище інтегроване середовище демонстрація алгоритмів algorithmic training skippers professionally-oriented problems information and communication environment the IDE demonstration of the algorithms алгоритмическая подготовка судоводители профессионально-ориентированные задачи информационно-коммуникационная среда интегрированная среда демонстрация алгоритмов |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | ІІТЗН |
Citation: | Волошинов С.А. Модель алгоритмічної підготовки майбутніх судноводіїв до вирішення професійно-орієнтованих завдань / С.А. Волошинов // Інформаційні технології і засоби навчання [електроний ресурс]. Випуск № 6(26) – Київ. : ІІТЗН, 2011. Режим доступу : http://www.journal.iitta.gov.ua DOI : 10.33407/itlt.v26i6.576 |
Series/Report no.: | УДК : 370 + 378.1 + 681.142; |
Abstract: | У статті обґрунтовано значущість алгоритмічної підготовки майбутніх судноводіїв до розв’язання професійно-орієнтованих завдань на сучасному етапі розвитку суспільства. Побудована модель алгоритмічної підготовки судноводіїв до розв’язання професійно-орієнтованих завдань. Для практичної реалізації запропонованої моделі розроблено і впроваджено технологію алгоритмічної підготовки в умовах інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища. Для викладання алгоритмізації і програмування пропонується використовувати інтегроване середовище вивчення курсу «Основи алгоритмізації та програмування» http://weboap.ksu.ks.ua), яке розроблено в НДІ ІТ Херсонського державного університету. В статье обоснована значимость подготовки будущих судоводителей к решению профессионально-ориентированных задач на современном этапе развития информационного общества. Построена модель алгоритмической подготовки судоводителей к решению профессионально-ориентированных задач. Для практической реализации предложенной модели разработано и внедрено технологию алгоритмической подготовки в условиях информационно-коммуникационной педагогической среды. Для преподавания алгоритмизации и программирования предлагается использовать интегрированную среду изучения курса «Основы алгоритмизации и программирования» (http://weboap.ksu.ks.ua), которые разработаны в НДИ ИТ Херсонского государственного университета. In the article meaningfulness of algorithmic preparation of future navigators was grounded for the decision of the professionally-oriented tasks on the modern stage of development of informative society. The built model of algorithmic preparation of navigators is for the decision of the professionally-oriented tasks. For practical realization of the offered model technology of algorithmic preparation was worked out and implanted in the conditions of information and communication pedagogical environment. For teaching of algorithmization and programming it is suggested to use the integrated environment of course studying «Basis of algorithmization and programming" (http://weboap.ksu.rs.ua), which was worked out in NSI IT of Kherson State University. |
Description: | Категорія А |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/218 |
ISSN: | 076-8184 |
Appears in Collections: | Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Voloshynov_Professionally_oriented_problems.pdf | 247.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.