Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/200
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кудрявцева, В.Ф. | - |
dc.contributor.author | Kudryavtseva, V.F. | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-22T07:07:42Z | - |
dc.date.available | 2019-10-22T07:07:42Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Кудрявцева В.Ф. Реалізація контекстного компоненту на комунікативних заняттях за структурою РРР. – Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В.В.Кузьменко (голова) та ін.. - Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» , 2016. – Випуск 31.- С.104 - 109 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/200 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядається контекстне навчання іноземної мови як однієї з сучасних парадигм освіти. Спираючись на власний досвід комунікативного навчання англійської мови за професійним спрямуванням, а саме морської англійської мови, автор ставить за мету описати можливості розширення змісту навчання при застосуванні прийомів комунікативного навчання на кожному етапі заняття за структурою ППП (презентація, практика, продукування). На основі розробленої структури комунікативного заняття розглядаються різноманітні прийоми розширення контексту як зусиллями викладача, так і наявним життєвим і мовним досвідом студентів. В статье рассматривается контекстное обучение иностранному языку как одной из современных парадигм образования. Опираясь на собственный опыт коммуникативного обучения английскому языку профессиональной направленности, а именно морскому английскому языку, автор ставит цель описать возможности расширения содержания обучения при использовании приемов коммуникативного подхода на каждом этапе занятия по структуре ППП (презентация, практика, продуцирование). На основе разработанной структуры коммуникативного занятия рассматриваются различные приемы расширения контекста, как усилиями преподавателя, так и имеющимся жизненным и языковым опытом студентов. The article dwells on the context-based instruction as one of the contemporary education paradigms in teaching a foreign language. The necessity of integrating both aspects – improving language skills and getting knowledge in basics of future seafaring profession – in teaching Maritime English is outlined. Integrating context into language teaching should be done effectively, otherwise achieving any of the aims is impossible. As it is stated, most existing researches provide ideas of general character. The basic difficulty in realizing context-based teaching with junior students is pointed out, that being the necessity for students to primarily acquire skills in using appropriate vocabulary and grammar. A necessary step in implementing context-based instruction is designing a theme-based syllabus that presupposes use of specific topics. Making use of her own practice of teaching English for specific purposes communicatively, namely Maritime English, the author sets the objective to describe some possibilities for extending the learning context while using some communicative teaching techniques at each stage of a PPP-structured lesson (presentation, practice, production). Various techniques of widening the lesson context by teachers’ efforts as well as by students’ life and language experience are focused on. The importance of extending the context of each sentence, exercise and task by eliciting more information from every student’s answer is clearly established. Teachers’ responsibility in creative integration of context and language for developing language sills within a specific context is emphasized. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Педагогічний альманах | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | УДК: 378.147; | - |
dc.subject | Контекстне навчання | uk_UA |
dc.subject | комунікативний підхід | uk_UA |
dc.subject | етапи комунікативного заняття | uk_UA |
dc.subject | комунікативні вправи | uk_UA |
dc.subject | інтеграція мови і контексту | uk_UA |
dc.subject | Контекстное обучение | uk_UA |
dc.subject | коммуникативный подход | uk_UA |
dc.subject | этапы коммуникативного заняти | uk_UA |
dc.subject | коммуникативные упражнения | uk_UA |
dc.subject | интеграция языка и контекста | uk_UA |
dc.subject | Contextual learning | uk_UA |
dc.subject | communicative approach | uk_UA |
dc.subject | communicative lesson stages | uk_UA |
dc.subject | communicative activities | uk_UA |
dc.subject | integrating language and context | uk_UA |
dc.title | Реалізація контекстного компоненту на комунікативних заняттях за структурою ППП | uk_UA |
dc.title.alternative | Реализация контекстного компонента на коммуникативных занятиях по структуре ППП | uk_UA |
dc.title.alternative | Actualizing contextual component at communicative lessons of PPP structure | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kudryavtseva_context.pdf | 611.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.