Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКудрявцева, В.Ф.-
dc.contributor.authorKudryavtseva, V.F.-
dc.date.accessioned2019-10-22T07:07:42Z-
dc.date.available2019-10-22T07:07:42Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationКудрявцева В.Ф. Реалізація контекстного компоненту на комунікативних заняттях за структурою РРР. – Педагогічний альманах : збірник наукових праць / редкол. В.В.Кузьменко (голова) та ін.. - Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» , 2016. – Випуск 31.- С.104 - 109uk_UA
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/200-
dc.description.abstractУ статті розглядається контекстне навчання іноземної мови як однієї з сучасних парадигм освіти. Спираючись на власний досвід комунікативного навчання англійської мови за професійним спрямуванням, а саме морської англійської мови, автор ставить за мету описати можливості розширення змісту навчання при застосуванні прийомів комунікативного навчання на кожному етапі заняття за структурою ППП (презентація, практика, продукування). На основі розробленої структури комунікативного заняття розглядаються різноманітні прийоми розширення контексту як зусиллями викладача, так і наявним життєвим і мовним досвідом студентів. В статье рассматривается контекстное обучение иностранному языку как одной из современных парадигм образования. Опираясь на собственный опыт коммуникативного обучения английскому языку профессиональной направленности, а именно морскому английскому языку, автор ставит цель описать возможности расширения содержания обучения при использовании приемов коммуникативного подхода на каждом этапе занятия по структуре ППП (презентация, практика, продуцирование). На основе разработанной структуры коммуникативного занятия рассматриваются различные приемы расширения контекста, как усилиями преподавателя, так и имеющимся жизненным и языковым опытом студентов. The article dwells on the context-based instruction as one of the contemporary education paradigms in teaching a foreign language. The necessity of integrating both aspects – improving language skills and getting knowledge in basics of future seafaring profession – in teaching Maritime English is outlined. Integrating context into language teaching should be done effectively, otherwise achieving any of the aims is impossible. As it is stated, most existing researches provide ideas of general character. The basic difficulty in realizing context-based teaching with junior students is pointed out, that being the necessity for students to primarily acquire skills in using appropriate vocabulary and grammar. A necessary step in implementing context-based instruction is designing a theme-based syllabus that presupposes use of specific topics. Making use of her own practice of teaching English for specific purposes communicatively, namely Maritime English, the author sets the objective to describe some possibilities for extending the learning context while using some communicative teaching techniques at each stage of a PPP-structured lesson (presentation, practice, production). Various techniques of widening the lesson context by teachers’ efforts as well as by students’ life and language experience are focused on. The importance of extending the context of each sentence, exercise and task by eliciting more information from every student’s answer is clearly established. Teachers’ responsibility in creative integration of context and language for developing language sills within a specific context is emphasized.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПедагогічний альманахuk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 378.147;-
dc.subjectКонтекстне навчанняuk_UA
dc.subjectкомунікативний підхідuk_UA
dc.subjectетапи комунікативного заняттяuk_UA
dc.subjectкомунікативні вправиuk_UA
dc.subjectінтеграція мови і контекстуuk_UA
dc.subjectКонтекстное обучениеuk_UA
dc.subjectкоммуникативный подходuk_UA
dc.subjectэтапы коммуникативного занятиuk_UA
dc.subjectкоммуникативные упражненияuk_UA
dc.subjectинтеграция языка и контекстаuk_UA
dc.subjectContextual learninguk_UA
dc.subjectcommunicative approachuk_UA
dc.subjectcommunicative lesson stagesuk_UA
dc.subjectcommunicative activitiesuk_UA
dc.subjectintegrating language and contextuk_UA
dc.titleРеалізація контекстного компоненту на комунікативних заняттях за структурою ПППuk_UA
dc.title.alternativeРеализация контекстного компонента на коммуникативных занятиях по структуре ПППuk_UA
dc.title.alternativeActualizing contextual component at communicative lessons of PPP structureuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kudryavtseva_context.pdf611.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.