Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСмелікова, В.Б.-
dc.contributor.authorСмеликова, В.Б.-
dc.contributor.authorSmelikova, V.B.-
dc.date.accessioned2019-10-11T10:29:12Z-
dc.date.available2019-10-11T10:29:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationСмелікова В.Б. Особливості та шляхи реалізації моделі підготовки майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування засобами кейс-технологій / Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» : зб. наук. пр. [гол. ред. Пасічник І.Д.] – Острог : Вид-во Національного університету «Острозька академія», 2016. – Вип. 63. – С. 183 – 187.uk_UA
dc.identifier.urihttp://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/133-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню особливостей та характеристиці етапів реалізації моделі підготовки майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування засобами кейс-технологій: мотиваційно-цільового, змістово-діяльнісного, результативно-творчого. Увага приділяється створенню мовного середовища засобами кейс-технологій, активних форм та методів навчання. Висвітлено етапи роботи з кейсами під час практичних занять: підготовчий, аналітичний, результативно-творчий. Детально розглянуто впровадження у навчальний процес авторського навчально-методичного посібника «Cases on Board Vessels» із розробленим спецкурсом. The article characterizes peculiarities and methods for implementation of the model for preparation of the future deck officers for professionally-oriented communication by means of case-technologies. This model consists of three interconnected stages. The first stage – motivational and targeted – aimed at ensuring the formation of motivation to professionally-oriented communication, motivation to succeed in the professionally-oriented communication, formation of communicative tolerance through acquaintance of students with features of future professional activity. For this purpose various forms and types of extracurricular and classroom sessions were used: discussions, round tables, group trainings, meetings with representatives of different nationalities, captains, and mates. The second stage – substantive and action-related – aimed at building knowledge of foreign professionally-orientated maritime language, knowledge of the specifics of verbal and nonverbal communication, ethical standards of professionallyoriented communication, the ability to resolve conflicts; self-control during professional communication. It was to this end that the author used materials from the teaching and methodological manual «Cases on Board Vessels», developed by her, its purpose is to encourage the use of well proven case-technologies in teaching Maritime English in a competency-based approach. The third stage – productive and creative – included training of individual creative work and enhancing professionally oriented communicative skills by means of case-technology during specially-created problem situations. In addition to this, the article outlines the procedural stages of work with cases during practice session: preparatory, analytical, productive and creative. The author makes detailed overview of the implementation of the teaching and methodological manual «Cases on Board Vessels» and a special course in learning process, which included lectures, seminars and practice sessions, individual creative work, independent work. В статье рассматриваются особенности и характеризуются этапы реализации модели подготовки будущих судоводителей к профессионально-ориентированному общению средствами кейс-технологий: мотивационно-целевой, содержательно-деятельностный, результативно-творческий. Внимание уделяется созданию языковой среды средствами кейс-технологий, активных форм и методов обучения. Описаны этапы работы с кейсами во время практических занятий: подготовительный, аналитический, результативно-творческий. Детально рассмотрено внедрение в учебный процесс авторского учебно-методического пособия «Cases on Board Vessels» с разработанным спецкурсом.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНац. ун-ту "Острозька академія"uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК: 378.147:656.61.052(045)=161.2;-
dc.subjectпрофесійно-орієнтоване спілкуванняuk_UA
dc.subjectкейс-технологіїuk_UA
dc.subjectмайбутні судноводіїuk_UA
dc.subjectмодель підготовкиuk_UA
dc.subjectактивні форми та методи навчанняuk_UA
dc.subjectprofessionally-oriented communicationuk_UA
dc.subjectcase-technologiesuk_UA
dc.subjectfuture deck officersuk_UA
dc.subjectmodel for preparationuk_UA
dc.subjectteaching methodsuk_UA
dc.subjectactive teaching forms and methodsuk_UA
dc.subjectпрофессионально-ориентированное общениеuk_UA
dc.subjectкейс-технологииuk_UA
dc.subjectбудущие судоводителиuk_UA
dc.subjectмодель подготовкиuk_UA
dc.subjectактивные формы и методы обученияuk_UA
dc.titleОсобливості та шляхи реалізації моделі підготовки майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування засобами кейс-технологійuk_UA
dc.title.alternativePeculiarities and methods for implementation of the model for preparation of the future deck officers for professionally-oriented communication by means of casetechnologiesuk_UA
dc.title.alternativeОсобенности реализации модели подготовки будущих судоводителей к профессионально-ориентированному общению средствами кейс-технологийuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Smelikova_model.pdf318.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.