Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/973
Назва: Higher marine education organization of the modern paradigm
Автори: Токуєва, А.О.
Токуева, А.А.
Tokuieva, A.O.
Ключові слова: maritime education
social and communication competence
higher education
globalization
морська освіта
соціальна та комунікативна компетентність
вища освіта
глобалізація
морское образование
социальная и коммуникативная компетентность
высшее образование
глобализация
Дата публікації: лис-2019
Видавництво: Видавництво «Десна Поліграф»
Бібліографічний опис: Токуєва А.О. Higher marine education organization of the modern paradigm / Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів : Видавництво «Десна Поліграф», 2019. – Вип.4 (160). – С.49 - 52
Серія/номер: УДК: 881.111:378.147:656.6;
Короткий огляд (реферат): The article describes the organization of maritime education in Ukraine. The purpose of the article is to analyze the organization of higher maritime education processes. Methodology. Changes in society affect changes in education as well as changes in education affect changes in society. In today’s society, higher education requires a combination of professional and academic training. Such changes have been affected by socio-economic changes in the world. However, in the light of changes in the current education system, it is necessary to pay attention to the development of higher education in Ukraine in general and maritime education in particular. The article highlights the main aspects of the formation of education, the impact of that society on the transfer of knowledge and the impact of that knowledge on the development of society. Scientific novelty. The transition of higher education institutions to maritime education is relatively at the initial level, so there is a need to study in detail the structure of transition from traditional to modern, using technologies set by the demand of the labor market. Conclusions. Today, it requires highly skilled marine professionals. Particular attention is paid to the combination of practical skills and critical thinking. Such significant changes in demand have led to changes in higher education. Changed the means of submission of material and methods of processing a given material. Students are now able to work out practical problems to solve certain problems. The communicative aspect plays an important role. All this in combination makes it possible to take a leading role among the workers in the maritime industry. There is a need to modernize curricula, taking into account the combination of practical activities, academic and self-study. Such changes are irreversible and necessary in today’s maritime space.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/973
ISSN: 2663-9114 (Print)
Розташовується у зібраннях:Кафедра англійської мови в судноводінні

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tokuieva_Marine_education.pdf307.2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.