Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/637
Назва: | Використання інформаційно-освітніх середовищ у професійній підготовці майбутніх морських фахівців: аналіз досвіду |
Інші назви: | Использование информационно-образовательной среды в профессио- нальной подготовке будущих морских специалистов: анализ опыта Sergey Voloshinov. The use of information-educational environment in the training of future marine professionals: analysis of experience |
Автори: | Волошинов, С.А. Voloshynov, S.A. |
Ключові слова: | інформаційно-освітнє середовище професійна підготовка морські фахівці морська освіта информационно-образовательная среда профессиональная подготовка морские специалисты морское образование information-educational environment professional training marine professionals maritime education |
Дата публікації: | вер-2019 |
Видавництво: | МНУ імені В.О. Сухомлинського |
Бібліографічний опис: | Волошинов С.А. Використання інформаційно-освітніх середовищ у професійній підготовці майбутніх морських фахівців: аналіз досвіду / С.А. Волошинов // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки : зб. наук. пр. / за ред. проф. Тетяни Степанової. - № 3 (66), вересень 2019. – Миколаїв : МНУ імені В.О. Сухомлинського, 2019. – С. 53-58. DOI : 10.33310/2518-7813-2019-66-3-53-58 |
Серія/номер: | УДК : 378.09; |
Короткий огляд (реферат): | У статті узагальнено досвід створення та впровадження інформаційно-освітніх середовищ професійної підготовки майбутніх морських фахівців. Визначено, що таке середовище має включати інноваційні технології освітньої діяльності, сучасні інформаційно-комунікаційні засоби навчання та засоби для здійснення тренажерної підготовки; бути створено на основі розподіленої інфраструктури технічних і програмних комплексів; бути багатоваріантним та багатокомпонентним; використовувати хмарні технології та інтелектуальні тренажерні середовища. В статье обобщен опыт создания и внедрения информационно-образовательных сред профессиональной подготовки будущих морских специалистов. Определено, что такая среда должна включать инновационные технологии образовательной деятельности, современные информационно- коммуникационные средства обучения и средства для осуществления тренажерной подготовки; быть создана на основе распределенной инфраструктуры технических и программных комплексов; быть многоовариантной и многокомпонентной; использовать облачные технологии и интеллектуальные трена- жерные среды. The article actualizes the question of the suitability of the educational environment for training future marine professionals to the conditions of their future professional activity. Based on the analysis of scientific, methodological and pedagogical works, the experience of creating and implementing information and educational environments for the professional training of future marine professionals has been generalized. It is determined that such environment should include innovative educational activities, modern information and communication training and facilities for training students. The information and educational environment should be created on the basis of a distributed infrastructure of technical and software complexes. It should be multivariate and multicomponent to accommodate all the needs of the learning process. The proliferation of cloud technologies encourages their use in the training of future marine professionals, taking into account all the risks posed by interaction with third parties in the implementation of the educational process using cloud services. Perspective in the training of future marine professionals is the use of intelligent training environment. It is important to ensure that future marine professionals are trained in an information and educational environment to provide end-to-end user identification, which is to ensure that users have automatic access to their resources. The author emphasizes that the effectiveness of training future marine professionals can be achieved through the appropriate organization of information and educational environment, if the creation and use of such tasks will be solved: achievement of the planned level of professional competence by all students; achievement of the planned quality of mastering the programs of training in the most rational way for the student; ensuring the desired effect of training in relation to the individual abilities of each student; most acceptable overcoming the contradictions between the increasing amount of information in a specific professional activity and a fixed time limit for its assimilation; the creation of conditions for teachers that, with the overall intensification of the training process, would not require them to increase efficiency of their physical force and moral influence. |
Опис: | Категорія В |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/637 |
ISSN: | 2518-7813 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра суднових комп’ютерних систем та мереж |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Voloshynov_Vikoristania_informatsiino-osvitnіh_media.pdf | 221.94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.