Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/302
Title: Виправлення помилок у мовленні студентів на заняттях з англійської мови у форматі РРР
Other Titles: Исправление ошибок в речи студентов на занятиях английского языка в формате РРР
Authors: Овчиннікова, О.М.
Овчинникова, Е.Н.
Ovchynnikova, O.M.
Keywords: навчальний процес
заняття з англійської мови у форматі РРР
виправлення помилок
комунікативний підхід
метод «зеленої ручки»
метод «червоної ручки»
educational process
English language lessons in PPP format
error correction
communicative approach
“green pen” method
“red pen” method
Issue Date: Jul-2019
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Овчиннікова О.М. / «Молодий вчений. – Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019. – № 7.2 (71.2). – С.134 – 137.
Series/Report no.: УДК: 881.111:378.147:656.6;
Abstract: У статті виділено функції навчального процесу, розглянуто структуру заняття з англійської мови у форматі РРР та акцентовано увагу на невід’ємному етапі заняття – виправлення помилок. Розкрито значення та показано необхідність виправлення помилок у мовленні студентів на заняттях з англійської мови у форматі РРР. Виділено різні позиції викладачів та вчених стосовно виправлення помилок на заняттях з англійської мови та відношення до виправлення помилок у рамках комунікативного підходу. Також проаналізовано метод «зеленої ручки» та зроблено співставлення цього методу із методом «червоної ручки», продемонстровано як акцентування на помилках в дитинстві має вплив на подальше доросле життя. Summary. The article highlights the functions of the educational process, examines the structure of the English lessons in the PPP format and focuses on the integral part of the lesson – error correction. Making errors in the learning process is absolutely normal, logical and just an integral part of this process, regardless of the subject being studied and the age of the student. Work on error correction in the process of learning is natural function of the teacher. Sometimes error correction work leads to positive results, but sometimes error correction methods are used that are successful in one case but not work in another. The significance is revealed and the necessity of error correction in students' speech at English lessons in PPP format is shown. Different positions of teachers and scientists in relation to error correction at English lessons and relation to error correction during a communicative approach are distinguished. In the 1950s-1960s, within the framework of the audio-lingual teaching method, it was emphasized that there was a need to correct mistakes at any cost. In the 70-80's, supporters of the so-called natural approach began to say that error correction in the process of learning a foreign language is not necessary, but it is also harmful. The communicative method, which appeared in the 1980s and is widespread up to day, does not consider the error correction as a matter of first importance, putting the fluency of language and the acceptability of the use of linguistic forms in the first place. Modern methodists are inclined to the fact that within the framework of the communicative method of error correction and supporting not only the content but also the form can contribute to the effective teaching of a foreign language. Also the method of the "green pen" is analyzed and made a comparison of this method with the method of "red pen", it is demonstrated as emphasis on mistakes in childhood has an impact on the further adult life.
Description: Міжнародна науково-практична конференція
URI: http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/302
ISSN: 2304-5809
Appears in Collections:Кафедра англійської мови в судноводінні

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchynnikova_error_correction.pdf211.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.