Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2383
Title: | Basic principles of continuous professionally-oriented foreign language competency formation |
Other Titles: | Базові принципи неперервного формування професійно-орієнтованої іншомовної компетенції |
Authors: | Мороз, О.Л. Moroz, O.L. |
Keywords: | continuous education professionally-oriented foreign language training education and industrial complex integration coordination succession неперервна освіта професійно-орієнтована іншомовна підготовка навчально-виробничий комплекс інтеграція координація послідовність |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | TK Meganom, LLC |
Citation: | Moroz O. Basic principles of continuous professionally-oriented foreign language competency formation. Innovative Solutions in Modern Science. 2021. No 7 (51). P. 48 – 60. |
Series/Report no.: | УДК;378.1+37.018.5 |
Abstract: | The article suggests the definition of the continuous maritime education phenomenon and substantiates the basic didactic principles of the framework of foreign professionally-oriented language training of seafarers in the system of continuous education. It is determined that the leveled continuous professional training should be carried out in educational and industrial complexes which are in fact the system of interconnected educational establishments and industrial enterprises that pursue a common aim. It has been proved that the system of professionally-oriented foreign language competency formation of future seafarers can gain the qualities of integrity and continuality only under the condition that it is carried out on all basic stages of education in constant coordination: pre-professional training (Professional Maritime Lyceum), professional training (Maritime Specialized College and/or Maritime Academy), higher professional education (Maritime Academy) and post-graduate education (advanced training on the basis of training centers for seafarers). The process of integral professionally-oriented foreign language training of seafarers design must be grounded on the principles of succession and consistency, the provision of strict coordination of the educational process on all levels of education. В статті пропонується визначення явища неперервної морської освіти та виділяються базові дидактичні принципи системи іншомовної професіно-орієнтованої підготовки фахівців морської галузі і системі неперервної освіти. Встановлено, що поетапна неперервна професійна підготовка має проходити в навчально-виробничих комплексах, які фактично є системою взаємопов’язаних навчальних закладів та виробничих підприємств, які мають спільну мету. Доведено, що система формування іншомовної професійно-орієнтованої компетенції майбутніх моряків може набути якостей цілісності та неперервності лише за умови її проведення на всіх базових етапах освіти в постійній координації: допрофесійна підготовка (Професійний морський ліцей), професійна підготовка (морський спеціалізований коледж та/або Морська академія), вища професійна освіта (Морська академія) та післядипломна освіта (підвищення кваліфікації на базі спеціалізованих тренажерних центрів). В основі процесу цілісної професійно-орієнтованої іншомовної підготовки фахівців морської галузі обов’язково мають бути принципи наступності та послідовності, забезпечення суворої координації навчального процесу на всіх етапах здобутті освіти. |
URI: | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/2383 |
ISSN: | 2414-634Х |
Appears in Collections: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Moroz_continuous_competency_formation.pdf | 300.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.