Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/715
Назва: | До питання про методологічні особливості формування професійно-орієнтованої комунікативної компетенції |
Інші назви: | On the methodological issue of professional communicative competency formation |
Автори: | Мороз, О.Л. Мороз, Е.Л. Moroz, O.L. |
Ключові слова: | професійно-орієнтоване комунікативна компетенція комунікативно-компетентнісний підхід контекстне навчання поетапна методика формування КК міждисциплінарний підхід навчальна мотивація professional communicative competency communicative-competency approach context-based education gradual methodology of communicative competency formation interdisciplinary approach educational motivation |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | НаУОА |
Бібліографічний опис: | Мороз О.Л. До питання про методологічні особливості формування професійно-орієнтованої комунікативної компетенції. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Острог: Вид-во НаУОА, 2019. Вип. 8(76), грудень. С. 115–118 |
Серія/номер: | УДК: 372.881.111.1:004.77; |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито методологічні особливості формування професійно-орієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців морського флоту в системі неперервної освіти. Зазначена компетенція визначається як одна з ключових для майбутніх моряків, адже їх професійна діяльність відбувається в умовах міжнаціонального спілкування та взаємодії, а отже вимагає адекватного рівня володіння робочою іноземною мовою. Стверджується, що найбільш ефективною для досягнення головної мети навчання мови – навчання мовленнєвої діяльності – є комунікативно-компетентнісна методика викладання, дотримання принципів якої є важливою методологічною особливістю формування професійно-орієнтованої КК на всіх етапах навчання. Проте зміст навчання на кожному з трьох визначених етапів має відповідати компетентнісним вимогам, що встановлюються міжнародною конвенцією для кожного рангу членів екіпажу. У статті описано вимоги до кожного із визначених рівнів, визначено мету кожного етапу та надано рекомендації щодо ефективних шляхів формування іншомовної КК майбутніх моряків. The article reveals the main methodological peculiarities of professional communicative competency of future seafarers’ formation in the framework of continuous education. This competency is defined as one of the key professional competencies for future seafarers as their professional activity must be carried out in mixed multinational crews demanding effective communication and interaction thus requiring the high level of working foreign language skills. It is stated in the research that the most effective way of achieving the main objective of foreign language acquisitions – the development of spoken and written communicative skills – is the application of communicative-competency-based approach. The article describes the main principles of this approach which should be followed and realized at each stage of the education process. Among them there are: learning English through English, learning by doing, combining of different forms of work, following the precisely design lesson plan formats, specific for each stage of education. But at the same time, the effectiveness of the educational process depends greatly on the determining of the content of education. It should comply with the international requirements to different ranks of shipboard personnel which are stated in the STCW Convention adopted by IMO. Depending on the level of education future seafarers must develop their communicative skills based on the appropriate professional context, i.e. the so called “context-based education” which allows for the development of critical thinking and cognitive skills together with the communicative ones. Such competency- and context-based approaches can help to solve the problem of succession between the process of education and the professional activity by means of creating of “would-be-professional” model of reality – which is educational by the form and professional by the context. The article describes the IMO requirements to each stage of future seafarers’ education, determines the aim and communicative objectives of each stage and provides recommendations as for the effective means of communicative competency formation. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.ksma.ks.ua/jspui/handle/123456789/715 |
ISSN: | 2519-2558 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра англійської мови в судноводінні |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Moroz_communicative_competency_formation.pdf | 228.37 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.