Репозитарій

Ласкаво просимо до репозитарію Херсонської державної морської академії!

Репозитарій ХДМА – це електронний архів, що виконує функції накопичення, систематизації, зберігання та
забезпечення довготривалого відкритого доступу до праць професорсько-викладацького складу.

 

Фонди

Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.

Нові надходження

Документ
Position keeping experiment using LOPRS and DGPS in rough sea.
(ХДМА, 2021) Мойсеєнко В.С.; Moiseienko V.S.; Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Товстокорий О.М.; Tovstokoriy O.V.; Маменко П.П.; Mamenko P.P.; Матейчук В.М.; Mateichuk V.M.; Кириченко К.В.; Kyrychenko K.V.
The DP system is a computerized dynamic positioning system that provides automatic control of the position and course of the vessel [1]. The set points of the position and course are set by the operator [2], after which the dynamic positioning system produces control signals for all propulsion engines, including propellers of the main engines. Deviations of the heading and position from the set points are displayed automatically, and the dynamic positioning system produces control signals for the thrusters to compensate for these deviations. The system can receive vessel position data from various reference systems such as Laser Optical Position Reference System (LOPRS) and DGPS. DP vessels are equipped with reference systems that are based on different principles of work in order to ensure the best reliability in the process of performing various tasks. Система динамічного позиціонування (DP) – це комп’ютеризована система динамічного позиціонування, яка забезпечує автоматичне керування положенням та курсом судна [1]. Задані значення положення та курсу встановлюються оператором [2], після чого система динамічного позиціонування виробляє керуючі сигнали для всіх рушійних двигунів, включаючи гвинти головних двигунів. Відхилення курсу та положення від заданих значень відображаються автоматично, і система динамічного позиціонування виробляє керуючі сигнали для рушійних пристроїв для компенсації цих відхилень. Система може отримувати дані про положення судна від різних систем відліку, таких як лазерно-оптична система відліку положення (LOPRS) та DGPS. Судна DP оснащені системами відліку, які базуються на різних принципах роботи, щоб забезпечити найкращу надійність у процесі виконання різних завдань.
Документ
Дослідження мінімізації збитків у випадку неминучого зіткнення суден.
(АА Тандем, 2021) Кириченко К.В.; Kyrychenko K.V.; Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Носов П.С.; Nosov P.S.; Маменко П.П.; Mamenko P.P.
Аналіз аварійності показує, що велика кількість аварій і катастроф на морі відбувається через людський фактор. Оператору важко приймати правильні рішення у складних умовах і особливо у критичних ситуаціях [1, 2]. До критичних ситуацій відноситься також неминуче зіткнення суден. Авторами дослідження розроблено метод мінімізації кінетичної енергії зіткнення шляхом автоматичної зміни курсу та швидкості судна. Accident analysis shows that a large number of accidents and disasters at sea occur due to the human factor. It is difficult for the operator to make the right decisions in difficult conditions and especially in critical situations [1, 2]. Critical situations also include the inevitable collision of ships. The authors of the study developed a method for minimizing the kinetic energy of the collision by automatically changing the course and speed of the ship.
Документ
Мінімізація кінетичної енергії при неминучому зіткненні суден.
(ХДМА, 2022) Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Кириченко К.В.; Kyrychenko K.V.; Маменко П.П.; Mamenko P.P.; Матейчук В.М.; Mateichuk V.M.
За останні 10-20 років значно зросла інтенсивність навігації та швидкість суден, а разом з ними збільшився і потік інформації. Судноводіям стає все важче знаходити правильні управлінські рішення, особливо в критичних ситуаціях, що є причиною збільшення кількості аварій на морському транспорті. Статистика аварій у світовій морській індустрії свідчить, що 75% всіх аварій відбувається з вини людського фактора. Тому, на думку експертів, значного зниження аварійності можна досягти лише за рахунок зменшення людського втручання в управління, а саме за рахунок створення автоматизованих систем підтримки прийняття рішень, ергатичних систем та автоматизованих систем з модулями автоматичного керування. Системи підтримки прийняття рішень контролюють роботу окремих навігаційних модулів і, якщо робочі параметри модулів виходять за допустимі межі, видають попереджувальні повідомлення або навіть дають «пораду» щодо того, як керувати судном. Капітан судна повинен обробити отриману інформацію, перш ніж прийняти рішення, що також потребує часу. У зв’язку з цим особливої уваги заслуговують автоматизовані системи керування з автоматичними модулями, коли людський фактор максимально виключений із контуру керування [1-27]. У цьому випадку навігатор лише приймає рішення про активацію автоматичного режиму керування і спостерігає за його роботою. Питання зменшення збитків при неминучому зіткненні суден розглядалося також у попередніх роботах авторів [1, 2]. Over the past 10-20 years, the intensity of navigation and the speed of ships have increased significantly, and with them the flow of information. It is becoming increasingly difficult for shipowners to find the right management decisions, especially in critical situations, which is the reason for the increase in the number of accidents in maritime transport. Accident statistics in the global maritime industry show that 75% of all accidents occur due to the fault of the human factor. Therefore, according to experts, a significant reduction in the accident rate can be achieved only by reducing human intervention in management, namely by creating automated decision support systems, ergatic systems and automated systems with automatic control modules. Decision support systems monitor the operation of individual navigation modules and, if the operating parameters of the modules go beyond acceptable limits, issue warning messages or even give “advice” on how to control the ship. The ship's captain must process the information received before making a decision, which also takes time. In this regard, special attention deserves automated control systems with automatic modules, when the human factor is maximally excluded from the control loop [1-27]. In this case, the navigator only makes a decision to activate the automatic control mode and monitors its operation. The issue of reducing losses in the event of an imminent collision of vessels was also considered in the authors' previous works [1, 2].
Документ
Automatic control of the vessel in the conditions of an imminent collision.
(ОНТУ, 2022) Grosheva O.A.; Грошева О.А.; Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Кириченко К.В.; Kyrychenko K.V.; Маменко П.П.; Mamenko P.P.; Матейчук В.М.; Mateichuk V.M.
Over the past 10-20 years, the intensity of navigation and the speed of ships have increased significantly, and the flow of information has also increased with them. It is becoming more and more difficult for shipmasters to find the right management decisions, especially in critical situations, which is the reason for the increase in the number of accidents in maritime transport. Accident statistics in the global maritime industry show that 75% of all accidents are caused by the human factor. Therefore, according to experts, a significant reduction in accidents can be achieved only by reducing human intervention in management, namely by creating automated decision support systems, energy systems and automated systems with automatic control modules. Issues of automatic control are discussed in works [1-5]. За останні 10-20 років інтенсивність судноплавства та швидкість суден значно зросли, а разом з ними збільшився і потік інформації. Капітанам суден стає все важче знаходити правильні управлінські рішення, особливо в критичних ситуаціях, що є причиною збільшення кількості аварій на морському транспорті. Статистика аварійності у світовій морській галузі показує, що 75% усіх аварій спричинені людським фактором. Тому, на думку експертів, значного зниження аварійності можна досягти лише за рахунок зменшення втручання людини в управління, а саме шляхом створення автоматизованих систем підтримки рішень, енергетичних систем та автоматизованих систем з модулями автоматичного керування. Питання автоматичного керування розглядаються в роботах [1-5].
Документ
Використання бортового обчислювача для вирішення задач розходження з багатьма маневруючими цілями.
(ОНТУ, 2023) Зінченко С.М.; Zinchenko S.M.; Кириченко К.В.; Kyrychenko K.V.; Матейчук В.М.; Mateichuk V.M.; Поліщук В.О.; Polishchuk V.О.
На сучасних суднах, для спостереження за цілями, використовується ЗАРП (засоби автоматичної радіолокаційної прокладки) [1], які дозволяють автоматизувати ручні операції. ЗАРП – це автоматизована система, яка передбачає присутність людини в контурі керування. Людський чинник є причиною виникнення багатьох аварій і катастроф на морському транспорті. Зменшення впливу людини на процеси керування можна досягти через запровадження автоматизованих систем підтримки прийняття рішень, ергатичних систем [2], або автоматизованих систем з автоматичними модулями керування [3-5]. Метою дослідження є розробка математичного забезпечення модуля автоматичного розходження з багатьма маневруючими цілями. Перелік вирішуваних питань: розробка методу, алгоритмічного та програмного забезпечення модуля автоматичного розходженням із багатьма небезпечними маневруючими цілями; математичне моделювання процесів розходження у замкнутому контурі «Система керування – Об'єкт керування» на стенді імітаційного моделювання NAVI TRAINER 5000. On modern ships, for target tracking, ZARP (automatic radar plotting means) [1] is used, which allows to automate manual operations. ZARP is an automated system that assumes the presence of a person in the control loop. The human factor is the cause of many accidents and disasters in maritime transport. Reducing the human impact on control processes can be achieved through the introduction of automated decision support systems, ergative systems [2], or automated systems with automatic control modules [3-5]. The purpose of the research is to develop mathematical support for the automatic divergence module with many maneuvering targets. The list of issues to be solved: development of a method, algorithmic and software support for the automatic divergence module with many dangerous maneuvering targets; mathematical modeling of divergence processes in a closed loop "Control system - Control object" on the NAVI TRAINER 5000 simulation stand.