Репозитарій
Ласкаво просимо до репозитарію Херсонської державної морської академії!
Репозитарій ХДМА – це електронний архів, що виконує функції накопичення, систематизації, зберігання та
забезпечення довготривалого відкритого доступу до праць професорсько-викладацького складу.

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Flipped class technique for content language integrated learning.
(ХДМА, 2025-06-05) Мороз О.Л.; Moroz O.L.
Розглядається необхідність впровадження технології перегорнуті класи під час викладання курсу "Морська англійська мова " задля підвищення якості контекстного навчання. Доведено, що 21 сторіччя ставить нові вимоги до компетенцій здобувачів освіти, що, в свою чергу, вимагає від викладачів пошуку та залучення нових, сучасних методів викладання. Впровадження технології перегорнуті класи дозволяє присвятити більшу частину часу на уроці саме розвитку когнітивних навичок вищого порядку. The paper reveals the importance of the flipped class technique implementation at the course of Maritime English for the quality enhancement of the content language integrated learning. It’s been proved that the 21st century sets new requirements to the competencies students need to acquire during their education thus demanding from teachers to search for and actively apply new and modern teaching strategies along with the traditional face-to-face learning. With the flipped class technique students are given a possibility to master the material needed at home at a convenient time and at a pace which is suitable for them. Thus, lower level cognitive activities (remembering and understanding) are done individually whereas the classroom-time is dedicated completely to the development of high level thinking skills. The paper suggests a practical example of the flipped class technique implementation.
Імітаційна модель роботи адаптивної вантажної системи LPG-танкера.
(ХДМА, 2019) Дощенко Г.Г.; Doshchenko H.; Наговський Д.А.; Nahovskyi D.
Процес вивантаження та завантаження LPG та LNG – танкерів є складним завданням з точки зору безпеки та оптимальності управління відносно зовнішніх умов: вид живлення, обладнання, ступінь завантаження тощо. Для підвищення безпеки процесів вивантаження, а також раціонального розподілу енергоресурсів засоби автоматизації цих процесів, а також моделі та закони управління постійно вдосконалюються.
Control methods of vessel’s thruster at changing operate conditions.
(ХДМА, 2019) Дощенко Г.Г.; Doshchenko H.; Наговський Д.А.; Nahovskyi D.
It has been substantiated that in order to improve the operational characteristics of the vessel thrusters, it is necessary to use the torque and power control. It has been shown that torque and power control are feasible solutions for high-performance thruster control only if special precautions are taken during extreme environmental conditions, when the propeller may be subject to ventilation and in-and-out-of water effects. Therefore, an anti-spin thruster controller has been designed. The results have showed that the torque and power controllers with anti-spin have comparable performance to that of a well-tuned shaft speed PI controller during ventilation, without compromising the superior performance of torque and power control in normal conditions.
Обґрунтовано, що для підвищення експлуатаційних характеристик рушія судна необхідно використовувати закон управління, який використовує показники моменту та потужності на гвинті
рушія. Показано, що управління, в якому критерієм оптимізації є крутний момент і потужність на гвинті рушія судна, є можливим рішенням для високоефективного управління двигуном тільки в тому випадку, якщо застосовуються особливі запобіжні заходи в екстремальних умовах навколишнього середовища, коли гвинт пропульсивного рушія може піддаватися впливу турбулентності та виходити із води. Розроблено контролер вільного обертання гвинта. Контролер використовує в своїй роботі показники динаміки гвинта пропульсивного рушія, приводного електродвигуна, розрахункові показники компенсації інерції гвинта. Поведінка системи при зміні куту нахилу лез гвинта не досліджувалась і буде внесена в закон управління в подальшій роботі. При проведенні досліджень використовувався кут нахилу лез гвинта в розмірі 70%. В результаті використання такого контролера гвинт пропульсивного рушія судна обмежується в швидкості обертання при ефекті вентиляції, тобто за умови виходу гвинта з води. Для перевірки виконаних досліджень та розрахунків поставлено 34 досліди на фізичній моделі об’єкта управління. Досліди враховували окрему та групову фіксацію параметрів потужності, швидкості обертання та моменту гвинта пропульсивного рушія фізичної моделі. Показані отримані результати того, що регулятори, які використовують в своєму законі управління критерій оптимізації по крутному моменту та потужності на гвинті пропульсивного рушія з контролером вільного обертання мають продуктивність, яку можна порівняти з добре налагодженим PI-регулятором швидкості обертання валу під час ефекту вентиляції, без шкоди для характеристик управління крутним моментом і потужністю гвинта пропульсивного рушія в нормальних умовах. Це дозволяє замінити стандартні методи управління пропульсивними рушіями, які не враховують ефекту вільного обертання валу рушія без навантаження, тим самим створюючи проблеми при управлінні судном та в експлуатації електрообладнання пропульсивного рушія судна.
Спрощене управління електрорушіями судна типу PSV.
(ХДМА, 2020) Дощенко Г.Г.; Doshchenko H.; Наговський Д.А.; Nahovskyi D.
Електрорух дедалі становиться предметом наукових досліджень із різними критеріями оптимізації цього процесу. В морській галузі процеси управління, швидкість та точність управління електроприводом рушійних установок судна на сьогоднішній день займають чи не найвищий щабель популярності.
Improving the accuracy of automatic control with mathematical meter model in on-board controller.
(НУ «Запорізька політехніка», 2020) Зинченко С.Н.; Zinchenko S.M.; Матейчук В.М.; Mateichuk V.M.; Носов П.С.; Nosov P.S.; Popovych I.S.; Аппазов Е.С.; Appazov E.S.
The article discusses the issues of increasing the accuracy of automatic control of a moving object using a mathematical model of a meter and a device observing measurement errors in the on-board controller of the control system. The object of the research is the processes of automatic control of a moving object with a mathematical model of a meter and a device observing measurement errors in the on-board controller of the control system. The subject of the research is a method and algorithms for increasing the accuracy of automatic control of a moving object with a mathematical model of a meter and a device observing measurement errors in the on-board controller of the control system.
У статті розглянуті питання підвищення точності автоматичного керування рухомим об’єктом з використанням математичної моделі вимірювача та спостерігаючого за похибками вимірювання пристрою у бортовому контролері системи керування. Об’єктом дослідження є процеси автоматичного керування рухомим об’єктом з математичною моделлю вимірювача та спостерігаючого за похибками вимірювання пристрою у бортовому контролері системи керування. Предметом дослідження є метод і алгоритми підвищення точності автоматичного керування рухомим об’єктом з математичною моделлю вимірювача та спостерігаючого за похибками вимірювання пристрою у бортовому контролері системи керування.